Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013

Ο Νίκος Χρυσόγελος για την μεθοδική αποδόμηση της Κοινωνικής Οικονομίας


Chrysogelos on Contribution of cooperatives to overcoming the crisis


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cS-yUZ0cP2w

Ο Νόμος για την Κοινωνική Οικονομία μεθοδικά αποδομείται.
Πρώτα, με το φορολογικό νόμο που ψηφίστηκε αρχές Ιανουαρίου 2013 από την ελληνική Βουλή, καταργήθηκε «η παράγραφος 3 του άρθρου 10 του ν.4019/2011 (Α’ 216)» που θέσπιζε ειδικές
φορολογικές ελαφρύνσεις για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις σε μια προσπάθεια ενθάρρυνσης τέτοιων οικονομικών δραστηριοτήτων. Τώρα ήρθε και η σειρά της υπηρεσίας που “τρέχει” την κοινωνική οικονομία και κοινωνική επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.
Την Παρασκευή 15/2/2013 ανακοινώθηκε και η κατάργηση της Ειδικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εργασίας για την Κοινωνική Ένταξη και την Κοινωνική Οικονομία (ΕΥΚΕΚΟ), στο πλαίσιο της “δραστικής μείωσης του δημόσιου τομέα”. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρμοδιότητές της μεταφέρονται εξ ολοκλήρου στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου.

Το ζήτημα της κατάργησης της Ειδικής Υπηρεσίας για την Κοινωνική Ένταξη και την Κοινωνική Οικονομία (ΕΥΚΕΚΟ) του Υπουργείου Εργασίας  έφερε  στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με
ερώτησή του, ο Νίκος Χρυσόγελος, ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων.

Η ΕΥΚΕΚΟ είναι η υπηρεσία που έχει αναλάβει την διαχείριση των σχετικών δράσεων, όπως ορίζεται στο νόμο 4019/2011, κατόπιν σχετικής συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς
είχε κριθεί πως η εμπειρία που διαθέτει το προσωπικό της, εξαιτίας της προηγούμενης ενασχόλησης με τις δράσεις EQUAL, είναι απαραίτητη για τον επιτυχή και ολοκληρωμένο σχεδιασμό
των σχετικών δράσεων και την άρση των εμποδίων που υπάρχουν. Η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει εκπονήσει το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας και προσπαθούσε να λύσει σειρά γραφειοκρατικών εμποδίων και προβλημάτων που αντιμετωπίζουν ήδη από το ξεκίνημά τους πολλές πρωτοβουλίες κοινωνικών επιχειρήσεων (σχετικά με το μητρώο, αποσαφήνιση ασφαλιστικού και φορολογικού καθεστώτος, προϋποθέσεις έναρξης, χρηματοδοτήσεις κ.α).
 Η Ειδική Υπηρεσία καταργείται την στιγμή που επρόκειτο να ξετυλιχθεί ένα μενού συγχρηματοδοτούμενων δράσεων ώστε να ενισχυθούν άμεσα και για τα επόμενα χρόνια η κοινωνική
επιχειρηματικότητα και η κοινωνική οικονομία γενικότερα, κι ενώ είχαν ξεκινήσει ενημερωτικές δράσεις σε όλη τη χώρα αποσκοπώντας στην πληρέστερη ενημέρωση κάθε δυνητικά
ενδιαφερόμενου. Όλα αυτά κινδυνεύουν να καθυστερήσουν σημαντικά, αν όχι να ματαιωθούν οριστικά, με την συγκεκριμένη απόφαση κατάργησης.

Σχετικά ο Νίκος Χρυσόγελος δήλωσε: «Ο τρίτος τομέας της οικονομίας αποτελεί μέρος της επόμενης μέρας για την οικονομία της χώρας, μέρος της λύσης του προβλήματος. Οι Πράσινοι στο
Ευρωκοινοβούλιο και εγώ προσωπικά στηρίζουμε πολύ έντονα τις προσπάθειες που γίνονται σε θεσμικό επίπεδο αλλά και με πρωτοβουλία πολιτών, προκειμένου να αναπτυχθεί ο χώρος και
στην Ελλάδα.
Έχουμε καταγράψει κενά που έχει ο νόμος 4019/2011 αλλά και τη δυσκολία συνεργασίας μεταξύ των υπουργείων και των υπηρεσιών, με αποτέλεσμα οι προσπάθειες για τη δημιουργία
Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων να αντιμετωπίζουν διαρθρωτικά προβλήματα και εμπόδια ήδη στο ξεκίνημά τους.
Παρόλα αυτά, όμως, ο Νόμος αποτελεί ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα, έχει ψηφιστεί, όπως υπάρχει και μία υπηρεσία στο υπουργείο εργασίας που διαχειρίζεται τα των χρηματοδοτήσεων
και ανάπτυξης του χώρου και κυρίως προσπαθεί να επιλύσει προβλήματα. Και τώρα, λίγο πριν τη δημοσίευση των δράσεων χρηματοδότησης και δικτύωσης, λίγο μετά την επίλυση κάποιων
σημαντικών προβλημάτων, η κυβέρνηση αποφασίζει τη διάλυση της υπηρεσίας. Παρά την κρίση η χώρα και η διοίκηση δεν έχει διδαχθεί ακόμα από τα λάθη της.
Κάποια στιγμή αποφασίζει να ενισχύσει την κοινωνική οικονομία – έστω και υπό την πίεση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής – αλλά δεν μπορεί να ακολουθήσει με συνέπεια αυτό το σχέδιο, και πριν ακόμα εφαρμοστεί αρχίζει και το ξυλώνει. Κάθε υπουργείο αυτοσχεδιάζει, δεν λαμβάνει υπόψη
τις απόψεις των κοινωνικών φορέων, δεν τους ρωτάει καν.
Δεν είναι να απορρεί λοιπόν κάποιος γιατί βυθιζόμαστε όλο και περισσότερο στην κρίση.

Τώρα, που οι δεσμευμένοι πόροι πρόκειται να απελευθερωθούν και να ενισχύσουν τις προσπάθειες κοινωνικής επιχειρηματικότητας σε όλη τη χώρα, η Κυβέρνηση προτιμά απλώς να προκαλέσει καθυστερήσεις, ρισκάροντας ή προκαλώντας το να έχουν οι πόροι της κοινωνικής οικονομίας
την ίδια κατάληξη και τύχη που είχαν οι πόροι για την ψυχική υγεία ή άλλες σημαντικές κοινωνικές πολιτικές.
 Με την ερώτησή μου καλώ την Επιτροπή να επιβεβαιώσει πως αποτελεί και δική της επιλογή η συγκεκριμένη υπηρεσία, να αναγνωρίσει τις μέχρι τώρα προσπάθειες και να ζητήσει να
προχωρήσει το σχέδιο δράσεων – στην ολοκλήρωση άλλωστε των οποίων συμμετέχει με πολλά στελέχη της. Να βοηθήσει ώστε το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας
να δημοσιευτεί εγκαίρως και εντός χρονοδιαγραμμάτων και κυρίως να φέρει αποτελέσματα.
 Συνέχεια εδώ:
http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1517:degradation-of-the-law-on-social-economy&Itemid=75&lang=el
Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013
Η στήριξη των κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων και των συνεταιριστικών τραπεζών κλειδί για την αντιμετώπιση της κρίσης

Τη σημασία της στήριξης των συνεταιριστικών τραπεζών και τις συνεχείς αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της κοινωνικής οικονομίας ανέδειξε ο Νίκος Χρυσόγελος κατά την πρόσφατη συζήτηση που διοργάνωσε στην αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον κλάδο των συνεταιριστικών τραπεζών από την Ευρώπη και την Ελλάδα .
Το πανευρωπαϊκό δίκτυο συνεταιριστικών τραπεζών έχει σήμερα, 4.000 Συνεταιριστικές Τράπεζες, 72.000 καταστήματα, 217 εκατομμύρια πελάτες, 56 εκατομμύρια μέλη, 858.000 εργαζόμενους, και 20% κατά μέσον όρο μερίδιο αγοράς. Οι περισσότερες Συνεταιριστικές Τράπεζες της ΕΕ ήταν σε θέση να αντιμετωπίζουν την οικονομική θύελλα σχετικά καλά και να συνεχίσουν να στηρίζουν την τοπική και περιφερειακή οικονομία, την πράσινη στροφή της οικονομίας και τις κοινωνικές επιχειρήσεις. Η περιορισμένη έκθεσή τους σε τοξικά επενδυτικά προϊόντα, η διοίκηση χαμηλού ρίσκου αλλά κυρίως οι μακροχρόνιες, προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες τους αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά τους, και συνέβαλλαν ώστε οι Συνεταιριστικές Τράπεζες να έχουν σταθερά αποτελέσματα ακόμα και μέσα στην κρίση, στηρίζοντας παράλληλα τις τοπικές και περιφερειακές οικονομίες.
Συνέχεια εδώ:
http://www.chrysogelos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1810:cooperative-banks-strasburg&Itemid=63&lang=el
Παρέμβαση του Νίκου Χρυσόγελου στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο
Διαβάστε την έκθεση εδώ:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+REPORT+A7-2013-0222+0+DOC+XML+V0//EL#title2

Σχετικά κείμενα
Τα ζητήματα που θίγει στις παρεμβάσεις του ο Νίκος Χρυσόγελος τραβούν την προσοχή και άλλων Στον οδηγό για την Κοινωνική Οικονομία που δημοσιεύσαμε εδώ: http://amazonsday.blogspot.gr/2013/10/blog-post_3.html  στις 3 Οκτωβρίου 2013.

Και εδώ:
Ένα ολοήμερο γλέντι με τον ΕΦΕΠΑΕ
(όπου μαθαίνουμε πως οι ΚΟΙΝΣΕΠ,δεν συμπεριλαμβάνονται  ως επιχειρήσεις στα ΕΣΠΑ, μόνο φορολογούνται!!!)

Εμείς  πάλι, στις  11/ 2/ 2013
Κοινωνική Αλληλεγγύη κατά το κυβερνητικό δοκούν..
http://amazonsday.blogspot.gr/2013/02/blog-post_4.html

Στα σχόλια κάτω από το νόμο 4019 /2011 (ΦΕΚ Α΄216) (31/1/2013) εδώ:
Συνεχίζεται.

Γράψτε ένα σχόλιο.

2 σχόλια:

  1. ωραία τα λέει ο τέως συμμαθητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πριν την απάντηση, μια μεγάλη συγγνώμη για την καθυστέρηση.Ναι καλά τα λέει,και όλ'αυτά τα χρόνια έχει σταθεί από την σωστή πλευρά του ζητήματος.Θα πει κανείς γιατί όχι,αφού μ'αυτά και μ'αυτά ζουν .Αλλά το κρίσιμο θέμα των συνεταιρισμών(κάθε είδους)χρειάζεται συμμάχους ειδικά τώρα στο μεταβατικό στάδιο που βρισκόμαστε. Αυτό είναι το κίνητρο ώστε να αναδημοσιεύσουμε τα όσα μετέφερε στο Ευρωκοινοβούλιο.Τώρα αν θέλεις πες μας.Ήταν και καλό παιδί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι σκέψεις σας είναι ευπρόσδεκτες.Γράψτε ένα σχόλιο.