Σελίδες

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Στιχομυθίες των πατέρων

Πόσο χρονών γύρισες από την κόλαση ρε φίλε…
Τους ακούμε να μιλούν για την εποχή τους....
και μας θυμίζουν ότι, αυτό που δεν θα καταλαβαίναμε σε μια ολόκληρη ειρηνική ζωή  μπορεί να το καταλάβουμε σε μια δύσκολη συγκυρία, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Γιατί, σημασία δεν έχει αυτό που συμβαίνει, αλλά τι κάνεις με αυτό που σου συμβαίνει.
Ο Ρένος με τον Ιάκωβο Καμπανελλη 6/7

http://www.youtube.com/watch?v=0MRQcfKfqdo&feature=related
Άσμα ασμάτων. Μίκης Θεοδωράκης.

http://www.youtube.com/watch?v=Nacie9IXYw8&feature=related
Performers:Hellen Arestides mezzo soprano
Για το
Χαμί...
Που μας θυμίζει ο tsalapetinos λέγοντας: ...αν σου γράφω σήμερα, κοιτάζοντας τα κόκκινα δάχτυλά μου, είναι για να θυμάμαι το αίμα σου που δε βρήκε δικαίωση. Διαβάστε το:
http://tsalapetinos.blogspot.com/2011/03/blog-post_28.html
Ο Ρένος με τον Ιάκωβο Καμπανελλη 7/7

http://www.youtube.com/watch?v=RfuUSKDM6NQ
Αν δούμε τους γονείς μας σαν το στυμόνι του καμβά της ζωής μας, το υφάδι είναι οι δάσκαλοι και η τέχνη- που μας συνδέουν με μια μεγαλύτερη  πραγματικότητα. Στην πρώτη περίπτωση δεν έχουμε επιλογή, στη δεύτερη  είναι θέμα δικής μας απόφασης με τι θα συνδεθούμε.
 Ο Ρένος διαβάζει Ιάκωβο Καμπανέλλη
Ο Ρένος με τον Ιάκωβο Καμπανελλη 2/7

http://www.youtube.com/watch?v=by_HJrq5DJw&feature=related
Οι στέρεοι όσο και πολύπλοκοι χαρακτήρες τους μας θυμίζουν πως οι δυσκολίες στη ζωή μπορεί να γίνουν  ο κινητήριος μοχλός για την εξέλιξη του ανθρώπου..
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης γεννήθηκε στις 3/12/1922 στη Νάξο. Μερικά χρόνια αργότερα το 1935, η οικογένειά του εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Νίκαια. Στην Κατοχή, πήρε μέρος στην Αντίσταση αλλά το 1943 συνελήφθη από τους Γερμανούς και οδηγήθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μαουτχάουζεν όπου κρατήθηκε ως τις 5 Μαϊου 1945, οπότε και απελευθερώθηκε από τις συμμαχικές δυνάμεις. Από αυτή την εμπειρία του γεννήθηκε το γνωστό «Μαουτχάουζεν» ο κύκλος των τραγουδιών σε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη.
«Έβδομη μέρα της δημιουργίας», «Η Αυλή των θαυμάτων», «Ηλικία της νύχτας», «Παραμύθι χωρίς όνομα», «Το μεγάλο μας τσίρκο», «Βίβα Ασπασία», «Οδυσσέα γύρισε σπίτι», είναι μερικά μόνο από τα θεατρικά έργα που αφήνει πίσω του ο Ιάκωβος Καμπανέλλης. Οταν γύρισε στην Ελλάδα, το χειμώνα του 45,οι παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν τον συνάρπασαν. «Εκεί ανακάλυψα τον εαυτό μου και τον προορισμό μου» δήλωνε. Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν είχε ολοκληρώσει τη γυμνασιακή του μόρφωση, τον εμπόδισε από το να σπουδάσει ηθοποιός. Ετσι, μη έχοντας άλλη λύση για ν΄ανοίξει την κλειστή γι΄αυτόν πόρτα του θεάτρου, ξεκίνησε να γράφει. Ο σπουδαίος αυτός άνθρωπος έφυγε από τη ζωή στις 29-03-11 ύστερα από δίμηνη νοσηλεία.
Το Μεγάλο Μας Τσίρκο
Στίχοι και κείμενα: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Το καλοκαίρι του 1973, κι ενώ η  χούντα των συνταγματαρχών ήταν και έδειχνε ακόμα πανίσχυρη, η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος ανεβάζουν στο θέατρο "Αθήναιον" το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλη "Το μεγάλο μας τσίρκο". Η μουσική ήταν του Σταύρου Ξαρχάκου και τα τραγούδια της παράστασης απέδιδαν ο Νίκος Ξυλούρης και τα μέλη του θιάσου. Τα σκηνικά της παράστασης ήταν του Ευγένιου Σπαθάρη
και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είχαν: ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, ο Στέλιος Κωνσταντόπουλος, ο Νίκος Κούρος, ο Τίμος Περλέγκας και ο Χρήστος Καλαβρούζος.
Μεγάλα νέα φέρνω από 'κει πάνω
περίμενε μια στάλα ν' ανασάνω
και να σκεφτώ αν πρέπει να γελάσω
να κλάψω, να φωνάξω, ή να σωπάσω.
***
Οι βασιλιάδες φύγανε και πάνε
και στο λιμάνι τώρα, κάτω στο γιαλό
οι σύμμαχοι τους στέλνουν στο καλό
***
Στολίστηκαν οι ξένοι τραπεζίτες
ξυρίστηκαν οι Έλληνες μεσίτες
Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι
σαράντα με το λάδι και το ξύδι
Στο έργο αυτό, μέσα από σατιρικά και δραματικά νούμερα και τραγούδια γινόταν μια αναδρομή στην ιστορία της Ελλάδας από την Τουρκοκρατία, τον Όθωνα και τους υπόλοιπους κυβερνήτες της ανεξάρτητης Ελλάδας ως την Μικρασιατική καταστροφή, τον πόλεμο του 40 και το τότε,1973 ...τώρα;
Το ηχητικό ντοκουμέντο από την παράσταση αυτή είναι ένα εναλλακτικό βιβλίο ιστορίας. Αν η κυρία Κουτσίκου, που παιδεύει αυτόν τον καιρό την παιδεία, τους εκπαιδευτικούς και  αποφασίσει να αποσύρει τελικά το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ’ δημοτικού,και δεν της βρίσκεται εύκαιρο άλλο βιβλίο, ας μοιράσει στα σχολεία μερικά cd κι ας προτρέψει τους δασκάλους να αναλύσουν το έργο και τα παιδιά να ανεβάσουν με τον τρόπο τους μια παράσταση βασισμένη στο “μεγάλο μας τσίρκο”. Γράφει το 2007 στο http://afmarx.wordpress.com/2007/03/25/megalo-tsirko/
Το σύνολο του αφιερώματος στον Ιάκωβο Καμπανέλλη μπορείτε να το βρείτε στο youtube.
Εκεί θα βρείτε ακόμη πλήθος από βίντεο με τον Ρένο Αποστολίδη όπως:
(Ο εμφύλιος μέσα μας), (Γ.Βιζυηνός), (Ηράκλειτος) και άλλα.
http://www.renosapostolidis.gr
Αποσπάσματα από:
http://vithos-psihis.pblogs.gr/2009/10/542876.html.
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο ξένων ιστοσελίδων.
Γράψτε ένα σχόλιο.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Ο πόλεμος με τη λογική των ημερών,

απαιτεί να δούμε από πού έρχεται η κοινωνική μας συνοχή και να γελάσουμε λίγο, διαφορετικά θα μας καταπιεί η θλίψη. Ο σύμμαχος και πάλι σήμερα θα είναι η παράδοση, με διάφορους τρόπους ...
Σάββατο βράδυ - Μάρθα Φριντζήλα

http://www.youtube.com/watch?v=cDy_vV9EBXw
Με το ποτάμι μάλωνε
και το πετροβολούσε,
ποτάμι, για λιγόστεψε
ποτάμι, γύρνα πίσω,
για να περάσω αντίπερα.(δημοτικό)
Η Ελληνική οικογένεια είναι, και ήταν κυρίως παραδοσιακή και συντηρητική. Ένας γιος ήταν πάντα τιμή και καλοδεχούμενος για να συνεχίσει την ένδοξη παράδοση, έτσι οι μητέρες προσπαθούσαν να γεννήσουν ένα αγόρι και να δικαιώσουν τη θέση τους μέσα απ’ αυτό. Σε πολλές επαρχίες, δεν αρκούσε η γυναίκα να γεννήσει ένα αγόρι, όφειλε να είναι και το πρώτο παιδί. Αν ήταν δεύτερο η ικανοποίηση δεν ήταν η ίδια.
Τα αγόρια δεν θα μεγαλώσουν όπως τα κορίτσια, και όσο και αν είναι διαφορετική στις αντιλήψεις της η οικογένεια, οι εικόνες και τα πρότυπα που θα προσλάβουν από την κοινωνία αργότερα, θα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.
Τα πρότυπα επενεργούν στις ιδέες και τις σκέψεις μας, στις μετέπειτα επιλογές, και τον τρόπο επικοινωνίας στη ζωή μας.
(η συνέχεια σε επόμενη ανάρτηση)
Ώρα της Γης 2011.
Ακόμα και μέσα σ’ αυτή τη συγκυρία, προκειμένου να σωθεί το σύστημα, μας προτείνουν να τιμήσουμε την 26η του Μάρτη σαν μια ακόμη ημέρα απόδοσης τιμών στο περιβάλλον, για μια πράσινη, αλλά κάπως φωσφορίζουσα ανάπτυξη…
Πώς κατέληξε έτσι αυτός ο κόσμος;
«Ανεπαισθήτως εκτίστηκαν γύρω μου τα Τείχη» λέει ο Καβάφης.
«Να λοιπόν που όσα υπολείμματα της πρώτης λάμψης είχαν σωθεί προσαρμοζόμενα σε πιο σκοτεινές ανάγκες,
τώρα γίνονται αντικείμενα νέων μετακινήσεων.
Τα φύλαγαν σε γυάλινες βιτρίνες,
τα έκλειναν σε προθήκες,
τα απόθεταν πάνω σε βελούδινα μαξιλάρια,
και όχι πλέον επειδή μπορούσαν να φανούν ακόμα χρήσιμα,
αλλά γιατί μέσω αυτών ήθελαν να ανασυνθέσουν μια πόλη
για την οποία, κανείς πια δεν ήξερε τίποτα».
Γράφει ο Italo Calvino το  1972 στις Αόρατες Πόλεις.
Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Ανδρομέδα

http://www.youtube.com/watch?v=5QMq5Hkr6BI
Ανδρομέδα-στίχοι.
Άντε, μες στης γης το πυρωμένο κέντρο,
άντε, δυο πουλιά φιλιούνται σ' ένα δέντρο.
Άντε, πέφτει λάβα, λάβα απ' τα φιλιά τους
άντε και φτερά απολιθωμένα απ' τα κορμιά τους.
Άντε, κει μακριά, μακριά στην Ανδρομέδα
άντε, πίνουν τσίπουρο και τρων λακέρδα
άντε, κάτι όντα περίεργα κι ωραία
άντε, πού 'ναι μόνα και ψάχνουν για παρέα.
Άντε, κει ψηλά στην άκαρπη Μελούνα
άντε, φύτρωσε, φύτρωσε μια παπαρούνα
άντε, που 'χει στόμα, στόμα και δαγκάνει
άντε, κι όλο λέει πως δεν το ξανακάνει.
Άντε, κει βαθιά, βαθιά στα σωθικά μου
άντε, κάτι γίνεται κυρά μου.
Άντε, χίλια άλογα τυφλά γυρίζουν,
άντε, έξοδο ζητάν και μ' αλωνίζουν.
Άντε, δω σιμά, κοντά δυο μέτρα βάθος,
άντε, λεν πως φυλακίζουνε το πάθος.
Άντε, ρίχνουν χώμα, με λουλούδια ραίνουν
άντε, και θαρρούν, θαρρούν πως ξεμπερδεύουν.
Σχόλια απο το βίντεο.
*Α ρε..Θανάση...μεγάλες στιγμές... 7 τυπάκια δεν πατούν ούτε στην Ανδρομέδα, ούτε και στη Γη βέβαια .
* το κομμάτι είναι αλλού..μίλια νοημάτων μακριά..α ρε θανασάρα!
Και, ο KapetanEnas είπε:
Η επιστήμη κλονίζει τη θρησκευτική τυφλή πίστη, αλλά στερεί απ'τον άνθρωπο εκτός από την θρησκευτική εμπειρία και το υψηλό αίσθημα, ότι πίσω από όλα κρύβεται κάτι μεγαλύτερο. Ο θεός Διόνυσος που δεν τον τιμούμε, στο τέλος, αντί να μας χαρίσει την ευτυχία, μας καταδικάζει να ξυπνήσουμε ανάμεσα σε κομμένα κεφάλια. Αλλά αυτά τα έχει πει κάπως καλύτερα από μένα ο Ευριπίδης.
Και ο τοίχος τι λέει;
Ο Θεός είναι βάναυσος. Κάποιες φορές σε αναγκάζει να ζεις.
Και η παράδοση; τι είναι  παράδοση;
Η παράδοση είναι ένας θησαυρός που τον κρατάμε καλά φυλαγμένο και τον δωρίζουμε στις επόμενες γενιές για να μην χάσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα και χαθούν στην χοάνη της παγκοσμιοποίησης. Για παράδειγμα:
Η τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, δηλαδή η Κυριακή της Τυροφάγου, είναι συνδεδεμένη  με διάφορες προλήψεις όπως, ότι κατά τη διάρκειά της δεν πρέπει κανείς να λούζει τα μαλλιά του, γιατί θα ασπρίσουν ή ότι δεν πρέπει κανείς να παντρεύεται γιατί το ζευγάρι δεν θα περάσει καλά.
Α…καλά…και οι καινοτόμες θεωρίες τι λένε;
Προφητικές κατηγοριοποιήσεις
Ο όρος «παιδί indigo» προέρχεται από την ψυχικό Nancy Ann Tappe, η οποία ταξινόμησε τις προσωπικότητες των ανθρώπων ανάλογα με το χρώμα της αύρας τους (σ.τ.μτφ.: ο όρος "indigo" είναι το χρώμα "λουλακί", οπότε το "παιδί indigo" είναι κυριολεκτικά το "λουλακί παιδί" επειδή αυτό είναι το χρώμα της αύρας του)(3)
Δηλαδή κάπως έτσι;
Είναι ασύλληπτο, το πόσο σαρκαστικά μπορεί να σου φερθεί η Ιστορία μερικές φορές...(σχόλιο)
Είναι μια άσχημη εικόνα.Ο πλανήτης μοιάζει με ζουλιγμένο φρούτο. Σαν κάποιος να την άρπαξε και να έχωσε τα νύχια του μέσα στη σάρκα της.
Ο Σάρουμαν. Ελπίζω να τον γνωρίζετε.
Σχόλιο.
Ναι καλά.... "Δεν μιλαμε για Τσέρνομπιλ νούμερο 2, λένε και ξαναλένε από όλες τις μεριές. Φαντάζομαι τα ίδια θα λέγανε και όταν ξεκινούσε ο Β΄ Π. Π."δεν μιλάμε για Α' Παγκόσμιο Πόλεμο νούμερο 2."
Ο Στήβεν Κινγκ είπε: ήταν το ενδεχόμενο να έρθει το σκοτάδι που έκανε την ημέρα τόσο λαμπρή. Και μεσα σε όλα,
ο πόλεμος για την ισότητα ξεκίνησε χωρίς εμένα.
Ήμουν απορροφημένη σε άλλα υποδεέστερα θέματα της Συρίας, της Ιαπωνίας,  και στο χρήμα που έπεσε πάλι στις ΜΚΟ, και είπαν να τα ξοδέψουν σε τηλεοπτικά σποτάκια. Έτσι μπορούμε να θαυμάζουμε στις 4 το πρωί, εναλλάξ σποτάκι για τη φτώχεια, και ροζ καυτά μοντέλα να μας διαφημίζουν τα κάλλη τους και τους τρόπους που έχουν να στέλνουν το αντρικό φύλο στον Παράδεισο. Αλλά ο πόλεμος δεν ξεκίνησε γι’αυτή την ξεφτίλα, αλλά για το πώς προβάλλονται διαφημιστικά οι μπάμιες.
Και το κατάλαβα μετά από πολλές ημέρες.
Από τις μπάμιες στο...
Εν μέσω μνημονίου, ανεργίας, τσουνάμι, ραδιενέργειας, πυρηνικού ολέθρου, εμφυλίων, πολεμικών τελεσιγράφων και ανακοινωθέντων για τη γειτονιά μας, να σου στο «φτωχόσπιτό» μας ξεφύτρωσαν και... οι μπάμιες. Το λαχανικό με τους ορκισμένους εχθρούς και τους φανατικούς θαυμαστές έμελλε να γίνει στις μέρες μας δείκτης μέτρησης του βαθμού εισχώρησης του σεξισμού στην ελληνική τηλεόραση. Το θέμα της διαφήμισης με τις μπάμιες και τη «σύζυγο-μαγείρισσα πακέτο» ενέσκηψε τόσο φλέγον και κρίσιμο, που αφύπνισε από τον πολυετή λήθαργο έως και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων(3). Η οποία επικαλέσθηκε όχι ένα αλλά δύο (το 2ο και το 25ο) άρθρα του Συντάγματος για να κατακεραυνώσει τον απαράδεκτο σεξισμό και τις διαφημιστικές αντιλήψεις που καταπατούν κάθε έννοια σεβασμού της αξίας του ανθρώπου. Δίχως πλάκα, τη διαφήμιση με τις μπάμιες βρήκε ως αφορμή η Γραμματεία Ισότητας να μιλήσει για σεξισμό στην τηλεόραση. Επιβεβαιώνοντας ότι εδώ και χρόνια μακαρίως καθεύδει. Ουδέποτε είδε ή άκουσε για τις ανεξάντλητες τηλεοπτικές εκπομπές, μέσω των οποίων ανεβοκατεβαίνουν οι ταρίφες στα χρηματιστήρια των συνοδών πολυτελείας, διαμορφώνονται πρότυπα, κάλλη, «επιτυχίες» και το αντίτιμό τους. Ποτέ δεν άκουσε για το... Rexona. Τώρα που αφυπνίσθηκε, καιρός να προχωρήσει στη μέγιστη προσφορά σε γυναίκες και άνδρες: στον καιρό του μνημονίου τέτοιες γραμματείες μπορούν και να αυτοκαταργηθούν...
Δείτε το βίντεο.
Diafimisi Germanos-Mpamies(Money Back)
http://www.youtube.com/watch?v=6kQhzPziRFs
Γράφει ο Γιώργος Γιουκάκης στις 19/3 στο Έθνος (1)
Πίσω από τον γραφικό άνδρα της διαφήμισης, ο οποίος φαντασιώνεται ότι στέλνει τη γυναίκα του στη... μαμά της επειδή του μαγειρεύει για πολλοστή φορά μπάμιες, βρίσκεται ο ηθοποιός κ. Θανάσης Βλαβιανός. «Οχι μόνο δεν προσβάλλω τις γυναίκες μέσω του ρόλου μου, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Προσπαθώ να σατιρίσω τον άνδρα! Αυτός ήταν και ο στόχος της ερμηνείας μου, η οποία επενδύθηκε με αρκετή υπερβολή, όπως επιβάλλει η σάτιρα.
«Η εν λόγω διαφήμιση ουσιαστικά απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της και την εξισώνει με αντικείμενο και εμπόρευμα, όπως αυτό που ο διαφημιζόμενος θέλει να προωθήσει» αντιτείνει η γενική γραμματέας Ισότητας των Φύλων κυρία Μαρία Στρατηγάκη. Προσθέτει ότι εν προκειμένω οι διαφημιστές έχουν υπερβεί τα όρια του χιούμορ, καθώς «το ιδιωτικώς εκφερόμενο χοντρό αστείο μπορεί απλώς να είναι κακόγουστο, το δημοσίως προβαλλόμενο όμως είναι απαράδεκτο, ειδικά όταν αναπαράγει ακραίες σεξιστικές συμπεριφορές». Η ίδια ανέλαβε την πρωτοβουλία για την υποβολή της καταγγελίας στο ΕΣΡ και στο Εθνικό Συμβούλιο Επικοινωνίας. Προς στιγμήν τα δύο συμβούλια τηρούν σιγήν ιχθύος, ενώ η διαφημιζόμενη εταιρεία ήδη ανακοίνωσε τη διακοπή προβολής του σποτ, τονίζοντας ωστόσο ότι η εν λόγω απόφαση ήταν προσχεδιασμένη και δεν σχετίζεται με τις καταγγελίες. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι εμπνευστές και «σεναριογράφοι» τής εν λόγω διαφήμισης ήταν πέντε... γυναίκες. «Αυτό αποδεικνύει ότι το μοντέλο του αυταρχικού άνδρα ανήκει στο παρελθόν- γι΄ αυτό και μπορεί να διακωμωδηθεί από τις ίδιες τις γυναίκες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η διαφήμιση δεν έχει ρόλο ηθικοπλαστικό. Προσπαθεί απλώς να διηγηθεί μια αστεία ιστορία μέσα σε σαράντα δευτερόλεπτα, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή και εν τέλει να πουλήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία» αναφέρει ο κ. Μ.Λάιος, δημιουργικός διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας και προϊστάμενος της ομάδας των γυναικών που εμπνεύστηκαν το σενάριο.  Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Γιάννης Σκαρπέλος, αναπληρωτής καθηγητής Οπτικής Επικοινωνίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, τονίζει ότι - είτε μας αρέσει είτε όχι- ρόλος της διαφήμισης είναι να χρησιμοποιεί στερεοτυπικές εικόνες για να πουλήσει ένα προϊόν.(2)
(3)Άγονα χωράφια τα μυαλά μας .
Και άνποτε χρειαστείτε τις υπηρεσίες τους, θα βρείτε τις διευθύνσεις τους στη σχετική μας σελίδα. Μόνο σας εύχομαι να μην είναι για κανένα σοβαρό πρόβλημα.
Και ο Φωντονόμος τι λέει;
"Ο Νόμος, για τον αρχαίο Έλληνα, είναι δισυπόστατος: είναι το σύνολο των γραπτών νόμων που εξασφαλίζουν την ευρυθμία και την ευημερία της πόλης και των πολιτών, αλλά και το άγραφο δίκαιο που είναι έμφυτο και επιβάλλεται όχι από τον φόβο κυρώσεων, αλλά από το αίσθημα της αιδούς."
Πηγές
(1)http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=20603&subid=2&pubid=58694977
(2)http://www.tovima.gr/society/article/?aid=389388
(3)http://www.skepdic.gr/Entries/Iota/indigo.htm
(3-η εικόνα από το)http://www.cbsnews.com/stories/2011/03/24/501364/main20047058.shtml?tag=cbsContent;cbsCarousel
Σάββατο βράδυ-Παραδοσιακό της Καρπάθου-με τη Μάρθα Φριντζήλα στο Αίθριο των Μουσών το 2009(δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω τους στίχους)
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο ξένων ιστοσελίδων.
Γράψτε ένα σχόλιο.

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Αυτή η πέτρα μας λυπήθηκε και φέτος….

……….και άνθισε.
 «Eτούτο το τοπίο είναι σκληρό σαν τη σιωπή,
σφίγγει στον κόρφο του τα πυρωμένα του λιθάρια,
σφίγγει στο φως τις ορφανές ελιές του και τ’ αμπέλια του,
σφίγγει τα δόντια. Δεν υπάρχει νερό. Mονάχα φως.» (Ρωμιοσύνη-Γ.Ρίτσος)
Σε 8 προηγούμενες δημοσιεύσεις με ετικέτα Οικολογία και πολιτική,κάναμε βόλτες από την Ελευσίνα μέχρι τον Πειραιά, και σταματήσαμε στο όρος Αιγάλεω εντοπίζοντας τα χρόνια προβλήματα του. Από τότε πέρασαν κάποιοι μήνες, και ο καιρός άρχισε να ανοίγει. Προτείνω να συνεχίσουμε το περπάτημα επάνω στην Ιερά Οδό, πηγαίνοντας μια βόλτα με στόχο να γνωρίσουμε τον σπάνιο Διομήδειο Βοτανικό Κήπο. Η φύση εδώ ψιθυρίζει στο αυτί του κάθε επισκέπτη την ιστορία της, παρά τις συστηματικές καταστροφές που έχουν συντελεστεί στη γύρω περιοχή. Η πρόσβαση είναι εύκολη,και γίνεται με πολλά μέσα-αναφέρονται πιο κάτω-με το αυτοκίνητο ίσως βρείτε δύσκολο το παρκάρισμα.
Ο Βοτανικός Κήπος βρίσκεται στο Χαϊδάρι,και καταλαμβάνει μια έκταση 1860 στρεμμάτων στις Βόρειες πλαγιές του Όρους Αιγάλεω. Απέχει από την Αθήνα 8 χλμ. και διαθέτει περισσότερα από 2.500 είδη φυτών από όλο τον κόσμο. Ιστορικά,είναι ο πρώτος βοτανικός κήπος στον κόσμο και ιδρύθηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. από τον Αριστοτέλη και τον μαθητή του Θεόφραστο, που θεωρείται θεμελιωτής της βοτανικής επιστήμης.
Με την ομορφιά και την καλή οργάνωση που διαθέτει, ο βοτανικός κήπος είναι ιδανικός χώρος για όσους αγαπούν τη φύση, τους περιπατητές, και για όσους εμπνέονται να ασχολούνται με τα βότανα. Κυρίως είναι ένας από τους πιο κατάλληλους τόπους για γονείς που επιθυμούν να φέρουν τα παιδιά τους σε επαφή με το περιβάλλον, τα μυστήρια και τις ομορφιές του. Εδώ θα έχουν την ευκαιρία, να δουν εικόνες ομορφιάς για πρώτη φορά, και να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της συνύπαρξης του διαφορετικού στη φύση. Στο ιστορικό τμήμα, φιλοξενεί είδη φυτών που αναφέρονται από την αρχαία ελληνική μυθολογία μέχρι και την Παλαιά Διαθήκη και εμπλέκονται σε διάφορους μυθολογικά γεγονότα, και είναι το μοναδικό τέτοιο τμήμα στον κόσμο. Εκεί θα συναντήσετε φυτά όπως ο νάρθηκας (Ferula communis) που κατά τη μυθολογία ο Προμηθέας έκρυψε στο βλαστό του τη φωτιά και την μετέφερε κρυφά από τους θεούς στους ανθρώπους, το κώνειο (Conium maculatum) με το οποίο θανατώθηκε ο Σωκράτης,κ.ά.
Στον κήπο υπάρχει συστηματικό τμήμα, που σχεδιάστηκε για να εκπαιδεύει τον επισκέπτη στην σχέση εξέλιξης των διάφορων φυτών, θερμοκήπιο και φυτώριο που φιλοξενούνται απειλούμενα προς εξαφάνιση φυτά, καθώς και όσα έχουν ανάγκη διαφορετικής θερμοκρασίας και υγρασίας,όπως τα φυτά των υγρών τροπικών δασών. Ο Ανθώνας, είναι ένας χώρος κατάλληλος για ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφους.
Εξοπλιστείτε με φωτογραφικές μηχανές και ξεχυθείτε να απολαύσετε την ομορφιά του!!!
Που βρίσκεται: Στην περιοχή Δαφνί Χαϊδαρίου, (Στάση Πάρκο ή Ψυχιατρείο)
Πως θα πάτε: Από το Μετρό Αιγάλεω με όλα τα λεωφορεία που πηγαίνουν προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Χαϊδάρι ή από την αφετηρία των λεωφορείων από την Πλατεία Κουμουνδούρου.
Λεωφορεία: Α16 Πλατεία Κουμουνδούρου – Ελευσίνα, 811 Μετρό Αιγάλεω – Χαϊδάρι, 812 Πλατεία Κουμουνδούρου – Χαϊδάρι, 866 Σταθμός Μετρό Αιγάλεω – Ασπρόπυργος, Γ16 Πλατεία Κουμουνδούρου – Ασπρόπυργος
Λειτουργεί: Καθημερινά 8:00 – 14:00 , Σάββατο και Κυριακή: 10:00 – 15:00. τηλ. 210 5812582 .
Ο κήπος παραμένει κλειστός από 15 Ιουλίου – 31 Αυγούστου.
Δεν επιτρέπεται: Δεν επιτρέπονται ποδήλατα, κατοικίδια και αθλοπαιδιές με μπάλα. Απαγορεύεται η συλλογή φυτών.
Είσοδος: Ελεύθερη
http://www.diomedes-bg.uoa.gr/start.html
Ο κήπος περιβάλλεται από  Άλσος  με έκταση 300 στρεμμάτων περιοχή γνωστή με το όνομα Δαφνί. Μέσα στο Άλσος δεσπόζει η Μονή Δαφνίου. Εδώ βρισκόμαστε στο μέσο περίπου της διαδρομής της αρχαίας Ιεράς οδού, προς την Ελευσίνα. Εδώ κάποτε το ιερό του Απόλλωνα του Δαφνηφόρου. Πάνω στα ερείπια του αρχαίου ναού η βυζαντινή Μονή, πίσω ακριβώς και στη πλαγιά του Ποικίλου όρους το λατρευτικό σπήλαιο του Πανός. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, η βόλτα μπορεί να συνεχιστεί μέχρι μέσα στο δάσος.
Είναι ανοικτό για τον κόσμο. Να θυμάστε ότι μπορεί να συναντήσετε σκυλιά, και τώρα την άνοιξη και φίδια.Το βίντεο που ακολουθεί θα σας δώσει μια γενική εικόνα του τοπίου. Ο πρόεδρος του Οικολογικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Χαϊδαρίου (ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ) κ. Κώστας Φωτεινάκης, μας ξεναγεί στο βουνό, και τις πληγές του, που εμείς οι άνθρωποι προκαλέσαμε.
Όρος Αιγάλεω - Λ. Κουμουνδούρου.ΕΡΤ3.wmv

http://www.youtube.com/watch?v=qmqQGz-pGgw&feature=related
Και η ώρα της γκρίνιας. 
Βόλτα της Κυριακής, με αυτοκίνητο αυτή τη φορά,και φτάσαμε σε μια από τις κορφές του βουνού, αυτήΝ της Αγίας Βαρβάρας. Αναζητούμε το αναψυκτήριο του Δήμου το Πάνθεον, αλλά είναι κλειστό,και η περίφραξή του μας κρύβει την πρόσβαση προς την κορυφή του όρους. Ας είναι. Ο καιρός είναι βαρύς και δε θα πηγαίναμε μακρυά έτσι κι αλλιώς. Στάση για τσιγάρο και αγνάντεμα της θέας. Προσπάθεια αναγνώρισης φυτών,και κουβεντούλα.
Τα σκουπίδια παντού, παρ’όλο που υπήρχαν άδειοι κάδοι(φαίνονται-οι φωτογραφίες μεγαλώνουν)  Το θέμα είναι ταξικό σχολιάζει κάποιος. Γιατί σκουπίδια μας θεωρούν εδώ στα δυτικά. Ποιος νοιάζεται; Άντε να κόψεις ένα κλαρί στην Εκάλη να δεις.
Η καταστροφή στο Ποικίλο και στο όρος Αιγάλεω συνεχίζεται.
Το τσιμέντο τα έχει καταπιεί όλα εδώ πάνω, όπως και εκεί κάτω. Η φωτογραφία το δείχνει καθαρά. Το βουνό κάηκε τόσες φορές, και το νερό έχει παρασύρει το χώμα πριν προλάβει να ξαναπρασινίσει. Το λένε και ερημοποίηση. Για να χτίσουν εδώ, έβαζαν φουρνέλα για τη διάνοιξη θεμελίων,  που έκαναν ζημιές στα φυσικά σπήλαια. Πέτρα πάνω στην πέτρα. «Το Ποικίλο Ορος ήταν μέχρι και την Κατοχή, κατάφυτο.Τότε έγινε η αρχή του κακού με τις υλοτομήσεις και μια σειρά από πυρκαϊές που έπληξαν καίρια τις δασικές εκτάσεις του βουνού» αναφέρει ο πρόεδρος του Οικολογικού και Φυσιολατρικού Συλλόγου Περιστερίου κ. Δ.Κούνδουρος, για την άλλη πλευρά της οροσειράς, γεγονός που ισχύει και εδώ. Αλλά τότε ήταν φυσιολογικό. Ήταν Κατοχή, ο κόσμος στην Αθήνα πεινούσε και κρύωνε. Την τελευταία μεγάλη τη θυμάμαι κι εγώ. Ο αέρας ήταν καθαρός τότε, και μπορούσε να  φέρει τη μυρωδιά μέχρι κάτω που μέναμε εμείς.
Μια από τις ομορφότερες και ιστορικότερες περιοχές του πλανήτη έχει γίνει εφιάλτης.
Η αρχαία Ιερά οδός θαμμένη στο μπετόν(1). Όλα αυτά είναι νόμιμα; ναι με κάποιον από τους διάφορους νόμους, όλα είναι νόμιμα πια.
Μια περιοχή που αν αναδεικνυόταν θα αποτελούσε μεγάλη πηγή πλούτου για τη χώρα, και θα επέτρεπε τη συνέχεια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Αλλά που...όταν ο κάθε Έλληνας ονειρεύεται τη δική του καταπάτηση. Είναι φανερό. Αισθάνομαι @@@ πια. Οι μισοί από αυτούς που σήμερα δραστηριοποιούνται για τη διάσωση του περιβάλλοντος, είναι οι ίδιοι καταπατητές. Και δεν είναι αυτό που με φουρτουνιάζει, είναι ότι αφού τα νομιμοποίησαν, τα έδωσαν και αντιπαροχή για να θαυμάζουμε εμείς το μπετόν και αυτοί να χαίρονται τα ενοίκια. Και περιμένουν απο το κράτος αναδασώσεις που θα έπρεπε να κάνουν οι ίδιοι σε αντιστάθμισμα της καλής τους τύχης. Που όλα τα νομιμοποίησε. Η υποκρισία περισσεύει. Δεν είναι το ίδιο, να καταπατάς για να αποκτήσεις το πρώτο σου σπίτι με αυτό που έχει γίνει εδώ. Με τέτοιες νοοτροπίες η σημερινή κατάληξη φαντάζει λογική. Στον ίδιο προσανατολισμό και η εκκλησία. Γιατί να είναι διαφορετικά;διαβάστε στο http://www.asda.gr/elxoroi/ekklisia.htm
πως τα δύο χιτώνια γίνονται τρία...
Παντού μπετόν απο άκρη σε άκρη.
Μου θύμισες πάρα πολλά, η ζωή τα έφερε και έμαθα τη περιοχή πολύ καλά, ο δρόμος που δείχνεις είναι η ποταμού,που να δεις τη σαβούρα έχει ο δρόμος για τα πολυβολεία, καλύτερα να αφήσουν τη περιοχή στη "Μοίρα" της γιατί έτσι και τη βάλουν στο σχέδιο οι πολυκατοικίες θα φτάσουν μέχρι τα πολυβολεία,όπως έγινε και με τη Αγιά Βαρβάρα που έπηξε στο τσιμέντο.(από παλιό σχόλιο)
Εκείνη την άκρη που αναφέρει ο σχολιαστής επισκεφθήκαμε σήμερα.
O αρχαιολόγος Ιωάννης Τραυλός από το Ποικίλο Όρος "αγναντεύει" τη Λίμνη Κουμουνδούρου, την Ιερά Οδό και τον κόλπο της Ελευσίνας.
Περπατάμε το βουνό!
Κάθε Κυριακή (σχεδόν) συναντιόμαστε στο τέρμα της οδού Σουλίου ( Αγία Τριάδα) και περπατάμε στο βουνό. Τηλ. επικοινωνίας 693719079. Περισσότερα στο http://poikilo2006.blogspot.com/

Το τμήμα της Ιεράς Οδού στο Ιερό της Αφροδίτης, το 1937
Το ίδιο περίπου τμήμα με το παραπάνω, σήμερα μπροστά από το Copa Copana στη γέφυρα του Σκαραμαγκά. Πως να αναγνωρίσεις τι είναι;
(1)Η Ιερά Οδός απέκτησε το "μουσείο" της στο σταθμό ΜΕΤΡΟ στο Αιγάλεω, με τα αρχαιολογικά ευρήματα από τη διάνοιξη του τούνελ από τον Κεραμεικό στο Αιγάλεω. 
Την επιμέλεια της τοποθέτησης και προβολής την είχε η αρχαιολόγος κα Όλγα Ζαχαριάδου, η οποία έκανε  εξαιρετική δουλειά. Η φωτογραφική ομάδα του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. θα αναλάβει "δράση" τις επόμενες ημέρες και θα αναρτήσει  φωτογραφίες. 
 18 Φεβρουαρίου 2011,από το http://ieraodo.blogspot.com/2011/02/blog-post.html
Διαβάστε το άρθρο της κας Δρακωτού "Η πορεία της Ιεράς Οδού και η σημασία της" από το περιοδικό ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ )
Σύλλογοι και ιστότοποι που δραστηριοποιούνται  με τη διάσωση του ότι απέμεινε.
-Διαρκής Κίνηση Χαϊδαρίου.http://xaidari.blogspot.com/2011/03/blog-post_16.html
-Περιβαλλοντικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Περιστερίου http://persyper.gr
-Όμιλος για το Περιβάλλον και την Ποιότητα ζωής στην Πετρούπολη το Ποικίλο,στο http://pppz.forumup.gr
-Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. http://xpolis.blogspot.com
-Άλλη μια -Ανοιχτή πρόταση-http://www.prosanatolismoi.gr/main/index.php?option=com_content&task=view&id=161&Itemid=22
-http://stratokopoi.wordpress.com/

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Ρωγμές


Οι μέρες περνούν και με κομμένη την ανάσα παρακολουθώ πως εξελίσσεται η κατάσταση στην Ιαπωνία και τη Λιβύη και μπερδεύομαι. Εντάξει για την Ιαπωνία είναι ορατή η καταστροφή. Πάει αυτό το μέτωπο. Οι λύσεις λιγοστές. «Παγκοσμιοποιημένη η απόγνωση μιας και όλοι μας πάνω και δίπλα σε πυρηνικούς αντιδραστήρες κοιμόμαστε»όπως η ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...Πολλά τα σχετικά κείμενα δεν υπάρχει λόγος να λέμε τα ίδια. Διαβάστε δύο απ’αυτά αν θέλετε.
Δύσκολη μέρα.
http://tsalapetinos.blogspot.com/2011/03/blog-post_16.html
Σοκ και πυρηνικό δέος
http://giorgossarris.blogspot.com/2011/03/blog-post_16.html
Και ακόμη ένα κείμενο με τίτλο που εύστοχα περιγράφει τη σημερινή συγκυρία.
Οι Αφύλακτοι Παιδότοποι των Μεγάλων
http://agisgios2.blogspot.com/2010/10/cern-70-cern-911.html
Είναι διαχρονική αξία η θυσία;
Απορροφημένοι οι περισσότεροι σε αυτό, ξεχνούμε ότι οι ημέρες περνούν και οι εξεγερμένοι στη Λιβύοι καθημερινά χάνουν έδαφος*. Ετοίμαζα σχετικό κείμενο, αλλά δεν βγαίνει. Και με ποιους είσαι; με ποιούς να είσαι; τι θα είναι επιτυχία; είναι λύση η επέμβαση; ποιοι είναι οι σύμμαχοι;*τι επιπτώσεις θα έχει για όλους μια εμπλοκή; γιατί απειλεί όλους τους Δυτικούς ο Καντάφι; με τι τους κρατά;κολλάω. Παντού εφιάλτες. Αλγερία, Πακιστάν, Μπαχρέιν, Ακτή Ελεφαντοστούν, Νιγηρία, Αφγανιστάν, Υεμένη, ο κόσμος φλέγεται. Με τα μάτια του νου περιπλανιέμαι σε εικόνες παλιές και νέες σε κείμενα και ταινίες και το κοινό που βρίσκω να έχουν είναι η βία.
Πότε της φύσης και πότε των ανθρώπων.
Προσπαθήσαμε, προσπαθήσαμε πολύ και μας βοήθησαν οι περιστάσεις -το πνεύμα των ημερών-να ενεργήσουμε σαν παντοδύναμοι διαχειριστές .
Να ζήσουμε την προσωπική μας επανάσταση ακροβατώντας στα όρια της λογικής. Έχουμε αποτύχει σε όλα,και αυτή η αποτυχία έχει καταστρέψει περισσότερα από όσα γνωρίζουμε.(4)
Η μόνη ήρεμη περίοδος για τη γενιά μου ήταν εκείνη με τις περισσότερες ψευδαισθήσεις οικονομικές, ανάπτυξης, και ερωτικές. Και αυτές αποτελούσαν διαλλείματα σε περιόδους με ταραχές και αγωνίες. Η προγονική μου οικογένεια γνώρισε τη βία με τους πιο άσχημους τρόπους. Και η δική μου οικογένεια δεν κατάφερε να ζήσει μακριά της. Η βία βρήκε διάφορους τρόπους να εισβάλλει. Και τώρα πώς να περιγράψουμε αυτές τις στιγμές ;Τα νοήματα των λέξεων άλλαξαν.Ρωγμές στο χρόνο,καλά είναι;
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
Κρύβομαι για να γλιτώσω,
απ' του Ηρώδη το μαχαίρι
Μισολειωμένος στη Χιροσίμα σου
Κάτι προγόνων ξύδι και χολή
σ' αυτήν την άδεια πόλη
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
Θάβομαι για να μεστώσω
μες του Διογένη το πιθάρι
Στον όγδοο μήνα της, είναι η ελπίδα μου
Σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά
καθώς εσύ κουρνιάζεις
Εδώ στη γιορτή του πόνου
Ντύνομαι να μην κρυώνω
του Ουλιάνωφ το μειδίαμα
Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου
Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό
μα 'γω θα αναστηθώ
Καλό ταξίδι Μανώλη
Ο νους  κολλάει μία  μπρος και μία πίσω. Έχει τελικά διαχρονική αξία η θυσία; για να ζήσουν κάποιοι, κάποιοι άλλοι πρέπει πάντα να θυσιάζονται; είναι νομοτέλεια; και πότε είναι καλύτερα;όταν γνωρίζεις ότι σ’ έταξαν γι’αυτό ή όταν σου έρχεται αναπάντεχα;
Η θυσία της Ιφιγένειας για να εξευμενιστεί η θεά Άρτεμη, είναι απάντηση στο παραπάνω ερώτημα; και όσο θα υποτασσόμαστε στις αδυναμίες των ψυχών μας αυτή η κατάσταση θα συνεχίζεται; δηλαδή  δεν θα τελειώσει ποτέ;
-Και πόσο αυτή η διαπίστωση δε δικαιώνει τις ανθρωποθυσίες, ανεξάρτητα από το το ιδεολογικό και το θρησκευτικό τους περιεχόμενο;(1)
Η λίστα των απολεσθέντων και των ερωτημάτων μακραίνει.
-Και η διαφθορά, η ανισότητα, η κακοποίηση και ο έλεγχος των άλλων τι θέση ακριβώς κατέχουν σε αυτό το σύστημα; τι εξυπηρετούν;
-Αν η θυσία τόσων ανθρώπων είναι γεγονός αναμφισβήτητο (2)η θυσία χιλιάδων άλλων στο όνομα του κέρδους κάποιων ιδιωτικών εταιρειών πως δικαιώνεται;(χημικών,φαρμακευτικών,βιοτεχνολογίας,πυρηνικών κ.λ.)
-Μπορεί να ήρθαμε με διαφορετικά πλοία αλλά τώρα είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα είχε πει ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.
Άλλη μια ερώτηση.
Το αίμα που δώσαμε δεν έφτασε;
Μ.Ρασούλης και Ν.Παπάζογλου-Στη ρωγμή του χρόνου(198?)

http://www.youtube.com/watch?v=B9GIeee42no
(1)για τους Μάγια οι ανθρωποθυσίες προς τις Θεότητητες εξασφάλιζαν την ευημερία της υπόλοιπης κοινωνίας ενώ σε σύγχρονες και πιο ιδιοτελείς εκδοχές εξασφαλίζουν πλούτο, ευτυχία στην αγάπη, και κοινωνική αναγνώριση. Το «αίμα» ήταν απαραίτητο στοιχείο στις θρησκευτικές τελετές τους. Οι ιερείς  στη χερσόνησο του Yucatan θυσίαζαν τα παιδιά ρίχνοντάς τα σε τρύπες ιερών σπηλιών, ζητώντας από τους Θεούς βροχή και εύφορα εδάφη. Με αυτό τον τρόπο, πίστευαν ότι κατάφερναν να αποκτήσουν προσωρινά, τις ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις των προγόνων τους.
(1) η Αγία Γραφή λέει « Και σχεδόν με αίμα καθαρίζονται όλα σύμφωνα με τον νόμο, και χωρίς χύση αίματος δεν γίνεται άφεση» Εβραίους 9:22. Στην Παλιά Διαθήκη βέβαια θυσιάζανε ζώα αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό, γιατί όπως λέει η Γραφή αυτές οι θυσίες αν και επαναλαμβανότανε κάθε χρόνο, δεν είχαν την δύναμη να αλλάξουν την καρδιά του αμαρτωλού ανθρώπου.
(2)Αυτή η διαδικασία της κυκλικής ανανέωσης της ζωής είναι παρούσα στις περισσότερες θρησκείες. Την αντικατάσταση της αιματηρής θυσίας και της εξιλέωσης με άλλο τρόπο τη συναντάμε στον Χριστιανισμό και τον Ορφισμό παλιότερα. Αποτελεί την καρδιά του νοήματος του Ευαγγελίου:
«Ο Χριστός πέθανε για τις αμαρτίες μας» (Α' Κορινθίους 15:4).
(3)«Νομίζουμε ότι είμαστε διαφορετικοί», λέει ο Τζάρετ Ντάιαμοντ, Αμερικανός εξελικτικός βιολόγος. «Στην πραγματικότητα... όλες αυτές οι πανίσχυρες κοινωνίες του παρελθόντος, ακριβώς τη στιγμή που κατέρρεαν, νόμιζαν κι αυτές ότι ήταν μοναδικές. Οι Μάγια, όπως κι εμείς, βρίσκονταν στο απόγειο της δύναμής τους όταν το... «πλεκτό άρχισε να ξηλώνεται», συμπληρώνει. Το περιβάλλον και οι πηγές του φυσικού πλούτου έφτασαν σε οριακά σημεία λόγω της αύξησης του πληθυσμού. Οι πολιτικές ελίτ απέτυχαν να λύσουν τα κλιμακούμενα οικονομικά προβλήματα, και το σύστημα κατέρρευσε. Δεν συνέβη κάποιο εξωτερικό φαινόμενο, σεισμός, λοιμός ή καταποντισμός. Αυτό που έγινε στην περίπτωση των Μάγια ήταν μια αργή περιβαλλοντική κρίση, την οποία οι ηγέτες της απέτυχαν να εντοπίσουν και να επιλύσουν, μέχρι που πια ήταν πολύ αργά.
Και ποιο είναι το μάθημα για μας
Σύμφωνα με τη θέση του Ντάιαμοντ, το ακόλουθο: Οι αρχαίοι Μάγια κατασκεύασαν μια ευφυή και εξελιγμένη κοινωνία, αλλά τους «ξέκανε» η ίδια τους η επιτυχία.
«Όταν τα μεγέθη του πληθυσμού, του πλούτου, της κατανάλωσης πηγών ενέργειας και της σπατάλης της παραγωγής κορυφώνονται, τότε έχουμε μια παράλληλη κορύφωση στις περιβαλλοντικές συνέπειες που προκύπτουν από αυτή την κορύφωση, πράγμα που μας κάνει σήμερα να κατανοούμε γιατί οι κοινωνίες αρχίζουν να παρακμάζουν μόλις φτάσουν στο υψηλότερο σημείο της ακμής τους.
«Όταν οι άνθρωποι είναι απελπισμένοι και πεινασμένοι, κατηγορούν τις κυβερνήσεις τους, που τις θεωρούν υπεύθυνες για το ότι απέτυχαν να λύσουν τα πρόβληματά τους».
(3)Ο Jared Diamond έχει αναπτύξει την άποψή του αυτή στο βιβλίο του Collapse: How Societies Choose to Fail or Succeed. Αποσπάσματα από το Άρδην . http://www.ardin.gr/node/811
(4)WIKILEAKS
Η ∆ιεθνής Υπηρεσία Ατοµικής Ενέργειας είχε προειδοποιήσει το 2008 την Ιαπωνία ότι τα πυρηνικά της εργοστάσια δεν θα ήταν σε θέση να αντέξουν ισχυρούς σεισµούς και ότι οι κανονισµοί ασφαλείας τους είναι ξεπερασµένοι, σύµφωνα µε αµερικανικά διπλωµατικά τηλεγραφήµατα που περιήλθαν στην κατοχή της ιστοσελίδας Wikileaks.
*Ο πρόεδρος της Νικαράγουας,της Βενεζουέλας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τσεχίας,και άλλες μεγάλες χώρες.
Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011, 15:53
*Κατάπαυση του πυρός αποφάσισε ο Καντάφι
Τελευταία ενημέρωση. Παρασκευή 18/3/2011. 15:04
Άμεση κατάπαυση πυρός αποφάσισε η Λιβύη, με τον υπουργό Εξωτερικών να δηλώνει ότι η χώρα του θα σεβαστεί το ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, σύμφωνα με όσα μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Πηγή:http://www.capital.gr/
(1)http://sxr.pblogs.gr/o-ihsoys-hristos-ston-khpo-ths-gesthhmanh.html
Εικόνες
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12726297
(4)Μπρεζίνσκι: Οδεύουμε προς Παγκόσμια Επανάσταση ή Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στους New York Times.
Γράψτε ένα σχόλιο.

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Κακό Μπλέ...

Κακό μπλε, και κόκκινος συναγερμός για 50 χώρες.  
Στην αρχή ήταν αυτή η εικόνα μόνη της.
Και την άφησα στην άκρη να περιμένει.
Μετά, χτυπά ο εφιάλτης με 8,9 Ρίχτερ, και τα μπλε γέννησαν κόκκινα.
Μετά ήρθαν κι άλλες αλλά κυριάρχησε αυτή, με την τεράστια δίνη που δημιούργησε το τσουνάμι που ακολούθησε τον σεισμό στην Ιαπωνία.
Μαζί, ήρθε η κακοκαιρία και μας άφησε με νεκρούς ανθρώπους στους δρόμους.
Πριν απ'αυτό, είχαμε 2 νέους νεκρούς αστυνομικούς, και την εικόνα την άφησα στην άκρη.
Και για την ημέρα της γυναίκας, αυτήν με τις γυναίκες από την Ακτή του Ελεφαντοστούν να βγαίνουν στους δρόμους το χρώμα ταίριαζε.
Ο ΟΗΕ τους εγκατέλειψε.
Πριν προλάβω να μαζέψω υλικό για τα υπόλοιπα σημεία που φλέγονται,τα μπλε  έγιναν πολλά.
Αυτοκίνητα στο νερό. Ιαπωνία-2011
Στις 11/3/11, οι ειδήσεις: 07:49.π.μ. 

Πυρκαγιά σε πυρηνικό εργοστάσιο στη βορειοανατολική Ιαπωνία
Ιαπωνία 2011
Στις πρώτες ειδήσεις, γίνεται ακόμη αναφορά για το Χρηματιστήριο.
Οι βεβαιότητες πεθαίνουν τελευταίες.
-Από τη σφοδρή σεισμική δόνηση σημειώθηκαν αρκετές πυρκαγιές σε βιομηχανικές περιοχές, καθώς χτυπήθηκε το δίκτυο φυσικού αερίου της χώρας.
-Παράλληλα, διακόπηκε η λειτουργία του αεροδρομίου Ναρίτα στο Τόκιο.
-Με πτώση 1,7% έκλεισε το Χρηματιστήριο στο Τόκιο, μετά τον ισχυρό σεισμό που έπληξε τη χώρα.
-Πυρκαγιά ξέσπασε στο πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο της Tohoku Electric Power Co στην Οναγκάουα, στη βορειανατολική Ιαπωνία. Τα Ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης όσον αφορά την πυρηνική ενέργεια,γεγονός που κηρύσσεται όταν υπάρχει επιβεβαίωση διαρροής ραδιενέργειας από ηλεκτροπαραγωγικό πυρηνικό εργοστάσιο ή όταν ένα σύστημα ψύξης αντιδραστήρα παρουσιάσει βλάβη. Ηλεκτρονική Έκδοση enet.gr.
11/3/2011-14:04.μ.μ
Διαρροή ραδιενέργειας δεν εντοπίστηκε, διαβεβαιώνει η αρμόδια Ιαπωνική αρχή.
Και συνέχισα να ετοιμάζω την επόμενη ανάρτηση, που θα είχε σχέση με την ιεράρχηση των αναγκών. Πήρα μια πρόταση από παλιότερη ανάρτηση και προσπάθησα να συνεχίσω.
Η ιεράρχηση των αναγκών.
«Αν σταματήσουμε να προσποιούμαστε ότι αυτός ο τρόπος ζωής μπορεί να είναι ακόμη -βιώσιμος-, που μας οδηγεί αυτή η διαπίστωση»;
Ποια είναι τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνουμε; Τι θα χρειαστεί να διαφυλάξουμε;
«Ακεραιότητα»
"Και ένα νόημα που να αιτιολογεί τα δεινά".
Δύσκολο θέμα και περνώ σε πρόχειρες διαπιστώσεις.
"Άλλη μια παρηγορητική διαπίστωση είναι ότι παρ’όλη την ασχήμια και τις αιματηρές αναφλέξεις, το σύνολο του κόσμου βρίσκεται ακόμη σε κάποια σχετική συνοχή. Και από το διάστημα φαντάζει ίδιος ο πλανήτης. Το σύνολο παραμένει όμορφο. Και κάθε μέρα γεννιούνται παιδιά. Και η υποχρέωση του καθενός να κάνει το σωστό και να επιβιώσει δεν τελειώνει".
Και μετά αρχίζω να πηγαίνω μπρος-πίσω.
Και θυμάμαι ότι στις 24 Φεβρουαρίου  του 2011, σε μια προσπάθεια αποδοχής της πραγματικότητας, στο κείμενο με τίτλο  "Τα βαμπίρ είναι παντοτινά" , είχα βάλει και μια παράγραφο για τον Εγκέλαδο.
"Όταν θυμάται τον άδικο χαμό του, εκδηλώνει το θυμό του με ηφαιστειογενείς εκρήξεις και σεισμική δραστηριότητα".

"Και αναρωτιόμουν "και τώρα τι"; Τώρα, ήρθε η ώρα της ανάγκης και επείγει να βρεθούν οι στρατηγικές επιβίωσης, τώρα που οι κατασκευασμένες φόρμες και οι ταυτότητες αποδεικνύεται ότι δεν είναι ικανές να πολεμήσουν το χάος".
"Η κόλαση έχει χαράξει δρομολόγιο και χτυπά τη μια χώρα μετά την άλλη".
Και έκανα μια αόριστη αναφορά σε χώρες, κάπως έτσι:
"Και μετά";
Η ... κίνα ;
Η ... ιαπωνία;
Και στις 3 Μαρτίου 2011  στο κείμενο με  τίτλο "Τα δεσμά του χρόνου λύθηκαν". κάναμε μια βόλτα  με τον Μάνο Ελευθερίου στα γραπτά του Παπαδιαμάντη για να ανακαλύψουμε από που αντλούσε δύναμη. Και σήμερα που το χάος κυριαρχεί, και η συγκρότησή μου  πάει περίπατο, νιώθω την ανάγκη να ξαναπάω, παραληρώ, αλλά δε μου αρέσει η διαπίστωση ότι γίνομαι μάντης κακών.
Ο Μάνος
Καὶ δὲ μοῦ λές, ποιός ἔκανε κουμάντο, κυρ-Ἀλέξαντρε, στὴ μοιρασιὰ τοῦ κόσμου, γιατὶ ἐγὼ πῆρα μονάχα ἕναν κλῆρο ἀπονιᾶς κι ἔτσι μὲ ξέρει ὁ κόσμος.
Λέει ὁ Ἀλέξανδρος.
- Τὸν οὐρανὸ τὸν βλέπεις καὶ στὴ γῆ, ἂν βλέποντας τὸ χῶμα, μόνο ἐκεῖνον σκέπτεσαι.
Λέει ὁ φονιάς.
- Ἐγὼ κοιτάζω οὐρανὸ καὶ τὰ ματάκια μου γεμίζουν αἷμα.
Κοιτάζω χῶμα, πάλι αἶμα.
Τὸ λοιπόν;
Λέει ὁ Ἀλέξανδρος.
 - Τὸ αἷμα εἶναι ὁ οὐρανός.
Ἂν δὲν τὸν βλέπεις, δὲ φταῖς ἐσύ.
*
Και  οι φόβοι επιβεβαιώνονται.

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011 11:01.π.μ.
Έκρηξη σε εργοστάσιο πυρηνικών στην Ιαπωνία

Πυρηνική έκρηξη σε σταθμό της Ιαπωνίας.

http://www.youtube.com/watch?v=LU30tG4IaLk&feature=player_embedded
Ειδικοί και δημοσιογράφοι του δικτύου κάλεσαν  όσους από τους κατοίκους βρίσκονται εκτός οικίας να προστατεύσουν το αναπνευστικό τους σύστημα, καλύπτοντάς το με ένα βρεγμένο μαντήλι, και να καλυφθούν όσο το δυνατόν καλύτερα ώστε να αποφεύγεται η απευθείας έκθεση του δέρματος με τον αέρα.
Ο Μάνος
Να σώσω αυτό το δέρμα που με φυλακίζει.
Αυτό  το δέρμα και το αίμα και τα κόκαλα.
-Εγώ-Με τι; μ'ένα βρεγμένο μαντήλι;
και στη Μνημοσύνη  αναθυμόμουν ότι, ο κόσμος Γη υπάρχει ερήμην μας.
και, ότι "Η Γη ενοχλείται". Οι μεγάλες γεωλογικές αλλαγές στην ιστορία της γης είναι μάλλον συνηθισμένες....λίγο την γνωστή μας ιστορία των τελευταίων χιλιετιών να δούμε το καταλαβαίνουμε ..... Τι να γίνει όμως που στον κύκλο ζωής του ανθρώπου κανείς δεν πιστεύει ότι θα συμβούν σε αυτόν....
Ο Μάνος
Φεύγουνε φεύγουνε οἱ νεκροὶ ὁλοένα
κι άλλοι που ζήσανε τόν κόσμο σά νεκροί
ονόματα σα χρώματα που σβήνουν στό νερό..
και, ο Μάνος
Κάπου, κάπου γίνεται μια δίκη για  μας, ναι,
κάποιοι, ναι, κάπου δικάζουν, μακριά μας δικάζουν
ερήμην μας.
και, ο Μάνος
Στου λοιμικού καιρού τους δρόμους,
Εκεί  που οι άνθρωποι δε χωρατεύουν με στιχάκια παρά μονάχα θέλουν θαύματα, και θαύματα χειροπιαστά,
Τι να τα κάνουν τα βιβλία και τα λόγια; Και τα μηνύματα του έξω κόσμου;
*
Κουράγιο, και ένα θαύμα μπορούμε να ευχηθούμε  στους Γιαπωνέζους.
Τα λόγια δεν βοηθούν μόνο θυμίζουν.
Πηγές:Το ποίημα είναι ένας φόρος τιμής και μια κατανυκτική συνομιλία του Μάνου Ελευθερίου με το συγγραφέα της Φόνισσας
Αποσπάσματα ειδήσεων και εικόνες από:
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11381&subid=2&pubid=57668950
http://www.enet.gr/?i=news.el.kosmos&id=258949
http://www.blogger.com/goog_376482040
*
Το ραδιενεργό  ισότοπο Καίσιο-137 έχει χρόνο ημιζωής περίπου 30 χρόνια και χρησιμοποιείται σε ιατρικές εφαρμογές, βιομηχανικoύς μετρητές, και εφαρμογές υδρολογίας. Παρά το γεγονός ότι το στοιχείο χαρακτηρίζεται ήπια τοξικό, είναι ένα επικίνδυνο υλικό για την υγεία σε περίπτωση διαρροής ακτινοβολίας.
 Γράψτε ένα σχόλιο.

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Περιαστικές καλλιέργειες

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ- ΣΠΟΡΟΙ ΕΛΠΙΔΑΣ
Πρωτοβουλία πολιτών για την προώθηση της ιδέας της περιαστικής καλλιέργειας.
Δηλώστε τώρα συμμετοχή για περιαστική καλλιέργεια (μπαξέ)
Η ομάδα που προωθεί το αίτημα των πολιτών να έχουν ένα μικρό μπαξέ ο καθένας ή πολλοί μαζί λέγεται ΠΕΡ.ΚΑ. (περιαστικοί καλλιεργητές). Κάποιοι είναι και ομοτράπεζοι.(είχαμε κάνει παλιότερα σχετική ανάρτηση)
Συζητάει συγκεκριμένο σενάριο με το Δήμο Θεσσαλονίκης. Ο Δήμος διαθέτει ακαλλιέργητη έκταση στα λουτρά της Θέρμης (στο ύψος της Ραιδεστού) και πιθανόν να παραχωρήσει ένα κομμάτι σε μια οργανωμένη ομάδα πολιτών. Είναι καλό σημείο, υπάρχει και βοηθητικό οίκημα.
Η ΠΕΡ.ΚΑ. φιλοδοξεί να είναι η πρώτη τέτοια ομάδα, ανοίγοντας το δρόμο.
Αυτή τη στιγμή που γράφω, η ΠΕΡ.ΚΑ. έβαλε τελική προθεσμία για τους αρχικούς ενδιαφερόμενους πολίτες να ενταχθούν στο εγχείρημα. Μπορεί κανείς να συμμετάσχει και αργότερα, αλλά στους πρώτους πέφτει ο κλήρος να φτιάξουν σύλλογο, καταστατικό και αρχές λειτουργίας που να εγγυώνται μέλλον στο νέο πείραμα: τον κάτοικο της πόλης που καλλιεργεί για προσωπική κατανάλωση.
Το μερίδιο γης είναι 70 τετραγωνικών μέτρων για μπαξέ, εφόσον ο Δήμος το παραχωρήσει.
Δεν είναι τζάμπα: ο χώρος θα χρειαστεί περίφραξη, λάστιχα για πότισμα κλπ. Αλλά δεν είναι και απαγορευτικό. Ο καθένας, ακόμη και άνεργος να είναι, πιστεύω ότι μπορεί να υποστεί ένα κόστος για να αρχίσει να παράγει την τροφή του και να νιώσει περήφανος που τρώει από τα χέρια του.
Ήδη, 15 περίπου άτομα έχουν πει "ναι, θέλω μπαξέ στα λουτρά της Θέρμης".
Γίνετε ο 16ος εδώ.
http://oneirografos.net/kipos
Η δήλωση μπορεί να γίνει στην ιστοσελίδα - φόρουμ και για όσους δυσκολεύονται με το φόρουμ, στο e-mail του μέλους της Συντονιστικής  Επιτροπής. Ξεν. Ζήση (xenziss@gmail.com) ή στην διεύθυνση του μέλους της  Γιώργου Καστάνη (gkastanis.gr@gmail.com )
Ζητούνται ακόμη πληροφορίες κείμενα και links σε ιστοσελιδες για την οικολογική καλλιέργεια.
Από τον Φώτη.
http://omotrapezoi.blogspot.com/
Θετική εξέλιξη για τη γειτονιά.
Υπέρ των "Λαχανόκηπων" το κοινοτικό συμβούλιο!
"Ναι" στους πράσινους και όχι στους τσιμεντένιους "Λαχανόκηπους" συνολικού εμβαδού 25 στρ. ψήφισε, την περασμένη Τρίτη το κοινοτικό (διαμερισματικό) συμβούλιο. Το θέμα τέθηκε στην ημερήσια διάταξη κατόπιν αίτησης της δημοτικής παράταξης «Ανοιχτή Πόλη» και η απόφαση ανοίγει το δρόμο για να διατηρηθεί το πράσινο στην περιοχή και για να επεκταθούν οι κοινόχρηστοι χώροι. Τώρα θα πρέπει το δημοτικό συμβούλιο να πάρει τη σκυτάλη και να αναθεωρήσει το σχέδιο της προηγούμενης δημοτικής αρχής το οποίο περιορίζει το πράσινο και ήδη κατέπεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η απόφαση του 4ου διαμερίσματος, αναφέρει τα εξής:
"Το 4ο κοινοτικό συμβούλιο συμπαρατασσόμενο στους κατοίκους που διεκδικούν την αναβάθμιση της γειτονιάς και συμμεριζόμενο την ανάγκη που υπάρχει στην περιοχή για κοινόχρηστους χώρους αιτείται:
-Την άμεση προώθηση των ενεργειών για τον επαναχαρακτηρισμό των εκτάσεων εμβαδού 25 στρ. στην θέση «Λαχανόκηποι» της Ακαδημίας Πλάτωνος ως κοινόχρηστων χώρων και χώρων για κοινωφελείς λειτουργίες, όπως προβλέπει το σχέδιο πόλης από το 1968 καθώς και το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Αθηναίων από το 1988."
http://akadimia-platonos.blogspot.com/
Και μέχρι να γίνει ο μπαξές, μπορούμε να σπείρουμε κάτι άλλο είτε λουλούδια είτε  δέντρα, και ...σπόρους πωλούν πολλά καταστήματα στα κέντρα των πόλεων... 
Καλημέρα σε όλους μας λέει ο Σπύρος, και μας δίνει οδηγίες για την παρασκευή των βομβών με σπόρους.
Η δοσολογία είναι
5 δόσεις απο φυσικό κόκκινο πηλό σε σκόνη.
3 δόσεις απο χώμα με οργανική ύλη(λίπασμα-compost)
1 δόση απο σπόρους για λουλούδια.
Ως δόση θεωρείστε 1 ποτήρι του καφέ ή μια κουταλιά της σούπας, ανάλογα με την ποσότητα που θέλετε να παρασκευάσετε. Στις φωτογραφίες που ήδη έχουν αναρτηθεί έχει χρησιμοποιηθεί ως δόση η κουταλιά της σούπας. Βγαίνουν 12-14 μπαλάκια.
Αρχικά σε μια μικρή λεκάνη βάζουμε τους σπόρους. Στη συνέχεια βάζουμε το χώμα με την οργανική ύλη και τα ανακατεύουμε καλά. Έπειτα βάζουμε κουταλιά κουταλιά τον κόκκινο πηλό, ο οποίος πρέπει να είναι σε σκόνη και όχι σε σβώλους. Ανακατεύουμε πάλι για να γίνει ένα ομοιόμορφο μείγμα.
Σιγά σιγά ψεκάζουμε νερό και ταυτόχρονα ανακατεύουμε το μείγμα. Προσθέτουμε όσο νερό χρειαστεί για να γίνει ένα ενοποιημένο μείγμα ώστε να μπορεί να πλάθεται.
Σε ένα τραπέζι απλώνουμε το μείγμα - μπάλα πηλού με έναν πλάστη για να απλωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο.
Κόβουμε μικρές ποσότητες και τις πλάθουμε σε μπαλάκια.
Αφήνουμε τα μπαλάκια στον ήλιο για 1 μέρα ώστε να στεγνώσουν.
Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε στην παρακάτω διεύθυνση στο youtube.http://www.youtube.com/watch?v=a5TKNmeFRU4
Και καλή επιτυχία..(1).
Τα επόμενα νέα είναι από το «Πελίτι».
Αγαπητοί φίλοι του Πελίτι, μέσα από αυτή την επιστολή μας θέλουμε να σας ενημερώσουμε για την πορεία της προετοιμασίας της 11ης Πανελλαδικής Γιορτής Ανταλλαγής Ντόπιων Ποικιλιών που θα πραγματοποιηθεί στη γη του Πελίτι, στο Μεσοχώρι του Δήμου Παρανεστίου στο νομό Δράμας, το Σάββατο 30 Απριλίου 2011 από τις 11:00 το πρωί ως τις 4:00 το απόγευμα. Η εκδήλωση οργανώνεται από το Πελίτι, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Παρανεστίου με την υποστήριξη του Δήμου Παρανεστίου και εκατοντάδων εθελοντών, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καλλιεργητών, κτηνοτρόφων και απλών ανθρώπων που αγαπούν και στηρίζουν τη γεωργική βιοποικιλότητα της χώρας μας.
Η γιορτή θα περιλαμβάνει: ομιλίες από γεωργούς, ακτιβιστές, κτηνοτρόφους, πανεπιστημιακούς κ.α. εργαστήρια, φεστιβάλ παιδικής ζωγραφικής, εκθέσεις: φωτογραφίας σπόρων και κολοκύθας, προσφορά ντόπιων ποικιλιών, μουσική, χορό, φαγητό, χαριστικό παζάρι κλπ.
Όσοι είστε καλλιεργητές, κτηνοτρόφοι ή εκπροσωπείτε οργανώσεις και θέλετε να έρθετε ως συμμετέχοντες στη γιορτή θα πρέπει να μας το δηλώσετε το αργότερο ως τις 20 Μαρτίου 2011.
 Όσοι είστε επισκέπτες στη γιορτή μπορείτε να έρθετε ελεύθερα τη μέρα της γιορτής. Το μεσημέρι θα υπάρχει κοινό γεύμα με παραδοσιακές ποικιλίες. Τα φαγητά είναι προσφορά των καλλιεργητών που παίρνουν μέρος στη γιορτή και φίλων. Μπορείτε να φέρετε και εσείς οι επισκέπτες κάτι για το κοινό τραπέζι π. χ ψωμί, λάδι, τυρί, ελιές κτλ.
Με εκτίμηση-Παναγιώτης Σαϊνατούδης
Περισσότερη ενημέρωση για τις δράσεις της Εναλλακτικής Κοινότητας http://www.peliti.gr/
Βιβλία για κηπουρική στις πόλεις, και όχι μόνο.
Contact Details:
Walnut Books, 9A Castle St, Cork, Ireland
Tel: (00353) (0)21 4340348
Email: info@walnutbooks.com
http://www.walnutbooks.com/
Συμβουλές, βίντεο και βιβλία για όσους αισθάνονται έτοιμοι να ξεκινήσουν τη δική τους παραγωγή λαχανικών και τροφίμων.
Web:http://corkfoodweb.ning.com/
Κρατείστε επαφή με τις εξελίξεις στις Πρωτοβουλίες για τη Μετάβαση στον ιστοχώρο: http://transitionculture.org/
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ακολουθούν μια σειρά  διευθύνσεων στο διαδίκτυο, οι οποίες παρέχουν επιπλέον links και τελευταίες πληροφορίες.
Δεν είναι οι μόνες ,και είναι ευπρόσδεκτες και άλλες.
http://www.saveourseeds.org/
http://www.grain.org/
http://www.etcgroup.org/
http://www.saveourseeds.org/
http://www.seedalliance.org/
http://www.bilaterals.org/
http://www.gene-watch.org/
http://nyckitchengarden.com/
http://www.bauernstimme.de/broschueren.html
(Ειδικές πληροφορίες  για το σιτάρι)
http://www.peliti.gr/
http://eleftherosagros.blogspot.com/
Κοινοπραξία Quarantina
Σύλλογος για την γη και την αγροτική καλλιέργεια.
Μπορείτε στον ιστότοπό τους να βρείτε απαντήσεις  σχετικά με τη
Φυσική διατροφή και Μαγειρική, απο τον
Giuliano Nardini απαντήσεις για το
βοδινό κρέας, πως το κόβουμε,συμβουλές και συνταγές.
Από τον Mario Zefelippo απαντήσεις για
Γεωργικές πρακτικές, καταπολέμηση  ασθενειών και παρασίτων.
Από τον Michela Trevisan απαντήσεις για τη
Συντήρηση των τροφίμων και άλλα πολλά.
Μπορείτε να εγγραφείτε στην Κοινοπραξία Καραντίνα, με ετήσιο κόστος  15 ευρώ σαν απλό μέλος, συμπληρώνοντας την φόρμα εγγραφής που θα βρείτε στην ιστοσελίδα.
Ή  να εγγραφείτε ως:κατασκευαστές ή  παραγωγοί αν είστε επαγγελματίες ή ερασιτέχνες παραγωγοί  και θέλετε  να πουλήσετε, ή να προωθήσετε το προιόν σας  στην ένωση.
 Ή αν είστε  ιδιοκτήτες, διαχειριστές  καταστημάτων, εστιατορίων κ.ά,να τους χρησιμοποιήσετε  σαν προμηθευτές.
Κάντε ένα ερώτημα προς κάποιον εμπειρογνώμονα στέλνοντας ένα email στο: scrivi@quarantina.it
http://www.quarantina.it/
Πληροφορίες για την Αλληλέγγυα οικονομία.
SOLIDARITY ECONOMY.
http://www.geo.coop/ (en)
http://www.isec.org.uk/
http://www.feasta.org/
http://www.sporos.org/
http://www.pagkaki.org/
http://www.terraverde-chania.gr/
 http://thessguerillagardeners.blogspot.com/(1)
Στην ιστοσελίδα της ΠΑΣΕΓΕΣ, για ενημέρωση σχετικά με:
-Δασικά Χωριά.
-Αγροτουρισμό στα πλαίσια του Προγράμματος Leader II.
-Κατάλογο αγροτουριστικών καταλυμάτων.
-Αγροτουριστικούς Συνεταιρισμούς.
-Πληροφορίες για Επενδύσεις Αγροτουρισμού.
http://www.paseges.gr/portal/cl/tn/MedicalPlants_Herbs/co/28aaeecb-edf5-4e5c-9dce-01cbd5574a6c
Για τα συστατικά των τροφίμων,στο :www.fioti.com
Αναζητείστε το βιβλίο του Δημήτρη Μπουραντά.
"Στη σκηνή χωρίς πρόβα" Καταθέτει απαισιόδοξες σκέψεις με αισιόδοξη καρδιά. Θα ενισχύσετε τις άμυνές σας.
Εικόνες απο το:http://nyckitchengarden.com/
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο ξένων ιστοσελίδων.