απαιτεί να δούμε από πού έρχεται η κοινωνική μας συνοχή και να γελάσουμε λίγο, διαφορετικά θα μας καταπιεί η θλίψη. Ο σύμμαχος και πάλι σήμερα θα είναι η παράδοση, με διάφορους τρόπους ...
Σάββατο βράδυ - Μάρθα Φριντζήλα
http://www.youtube.com/watch?v=cDy_vV9EBXw
Με το ποτάμι μάλωνε
και το πετροβολούσε,
ποτάμι, για λιγόστεψε
ποτάμι, γύρνα πίσω,
για να περάσω αντίπερα.(δημοτικό)
Η Ελληνική οικογένεια είναι, και ήταν κυρίως παραδοσιακή και συντηρητική. Ένας γιος ήταν πάντα τιμή και καλοδεχούμενος για να συνεχίσει την ένδοξη παράδοση, έτσι οι μητέρες προσπαθούσαν να γεννήσουν ένα αγόρι και να δικαιώσουν τη θέση τους μέσα απ’ αυτό. Σε πολλές επαρχίες, δεν αρκούσε η γυναίκα να γεννήσει ένα αγόρι, όφειλε να είναι και το πρώτο παιδί. Αν ήταν δεύτερο η ικανοποίηση δεν ήταν η ίδια.
Τα αγόρια δεν θα μεγαλώσουν όπως τα κορίτσια, και όσο και αν είναι διαφορετική στις αντιλήψεις της η οικογένεια, οι εικόνες και τα πρότυπα που θα προσλάβουν από την κοινωνία αργότερα, θα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.
Τα πρότυπα επενεργούν στις ιδέες και τις σκέψεις μας, στις μετέπειτα επιλογές, και τον τρόπο επικοινωνίας στη ζωή μας.
(η συνέχεια σε επόμενη ανάρτηση)
Ώρα της Γης 2011.
Ακόμα και μέσα σ’ αυτή τη συγκυρία, προκειμένου να σωθεί το σύστημα, μας προτείνουν να τιμήσουμε την 26η του Μάρτη σαν μια ακόμη ημέρα απόδοσης τιμών στο περιβάλλον, για μια πράσινη, αλλά κάπως φωσφορίζουσα ανάπτυξη…
Πώς κατέληξε έτσι αυτός ο κόσμος;
«Ανεπαισθήτως εκτίστηκαν γύρω μου τα Τείχη» λέει ο Καβάφης.
«Να λοιπόν που όσα υπολείμματα της πρώτης λάμψης είχαν σωθεί προσαρμοζόμενα σε πιο σκοτεινές ανάγκες,
τώρα γίνονται αντικείμενα νέων μετακινήσεων.
Τα φύλαγαν σε γυάλινες βιτρίνες,
τα έκλειναν σε προθήκες,
τα απόθεταν πάνω σε βελούδινα μαξιλάρια,
και όχι πλέον επειδή μπορούσαν να φανούν ακόμα χρήσιμα,
αλλά γιατί μέσω αυτών ήθελαν να ανασυνθέσουν μια πόλη
για την οποία, κανείς πια δεν ήξερε τίποτα».
Γράφει ο Italo Calvino το 1972 στις Αόρατες Πόλεις.
Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Ανδρομέδα
http://www.youtube.com/watch?v=5QMq5Hkr6BI
Ανδρομέδα-στίχοι.
Άντε, μες στης γης το πυρωμένο κέντρο,
άντε, δυο πουλιά φιλιούνται σ' ένα δέντρο.
Άντε, πέφτει λάβα, λάβα απ' τα φιλιά τους
άντε και φτερά απολιθωμένα απ' τα κορμιά τους.
Άντε, κει μακριά, μακριά στην Ανδρομέδα
άντε, πίνουν τσίπουρο και τρων λακέρδα
άντε, κάτι όντα περίεργα κι ωραία
άντε, πού 'ναι μόνα και ψάχνουν για παρέα.
Άντε, κει ψηλά στην άκαρπη Μελούνα
άντε, φύτρωσε, φύτρωσε μια παπαρούνα
άντε, που 'χει στόμα, στόμα και δαγκάνει
άντε, κι όλο λέει πως δεν το ξανακάνει.
Άντε, κει βαθιά, βαθιά στα σωθικά μου
άντε, κάτι γίνεται κυρά μου.
Άντε, χίλια άλογα τυφλά γυρίζουν,
άντε, έξοδο ζητάν και μ' αλωνίζουν.
Άντε, δω σιμά, κοντά δυο μέτρα βάθος,
άντε, λεν πως φυλακίζουνε το πάθος.
Άντε, ρίχνουν χώμα, με λουλούδια ραίνουν
άντε, και θαρρούν, θαρρούν πως ξεμπερδεύουν.
Σχόλια απο το βίντεο.
*Α ρε..Θανάση...μεγάλες στιγμές... 7 τυπάκια δεν πατούν ούτε στην Ανδρομέδα, ούτε και στη Γη βέβαια .
* το κομμάτι είναι αλλού..μίλια νοημάτων μακριά..α ρε θανασάρα!
Και, ο KapetanEnas είπε:
Η επιστήμη κλονίζει τη θρησκευτική τυφλή πίστη, αλλά στερεί απ'τον άνθρωπο εκτός από την θρησκευτική εμπειρία και το υψηλό αίσθημα, ότι πίσω από όλα κρύβεται κάτι μεγαλύτερο. Ο θεός Διόνυσος που δεν τον τιμούμε, στο τέλος, αντί να μας χαρίσει την ευτυχία, μας καταδικάζει να ξυπνήσουμε ανάμεσα σε κομμένα κεφάλια. Αλλά αυτά τα έχει πει κάπως καλύτερα από μένα ο Ευριπίδης.
Και ο τοίχος τι λέει;
Ο Θεός είναι βάναυσος. Κάποιες φορές σε αναγκάζει να ζεις.
Και η παράδοση; τι είναι παράδοση;
Η παράδοση είναι ένας θησαυρός που τον κρατάμε καλά φυλαγμένο και τον δωρίζουμε στις επόμενες γενιές για να μην χάσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα και χαθούν στην χοάνη της παγκοσμιοποίησης. Για παράδειγμα:
Η τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, δηλαδή η Κυριακή της Τυροφάγου, είναι συνδεδεμένη με διάφορες προλήψεις όπως, ότι κατά τη διάρκειά της δεν πρέπει κανείς να λούζει τα μαλλιά του, γιατί θα ασπρίσουν ή ότι δεν πρέπει κανείς να παντρεύεται γιατί το ζευγάρι δεν θα περάσει καλά.
Α…καλά…και οι καινοτόμες θεωρίες τι λένε;
Προφητικές κατηγοριοποιήσεις
Ο όρος «παιδί indigo» προέρχεται από την ψυχικό Nancy Ann Tappe, η οποία ταξινόμησε τις προσωπικότητες των ανθρώπων ανάλογα με το χρώμα της αύρας τους (σ.τ.μτφ.: ο όρος "indigo" είναι το χρώμα "λουλακί", οπότε το "παιδί indigo" είναι κυριολεκτικά το "λουλακί παιδί" επειδή αυτό είναι το χρώμα της αύρας του)(3)
Δηλαδή κάπως έτσι;
Είναι ασύλληπτο, το πόσο σαρκαστικά μπορεί να σου φερθεί η Ιστορία μερικές φορές...(σχόλιο)
Είναι μια άσχημη εικόνα.Ο πλανήτης μοιάζει με ζουλιγμένο φρούτο. Σαν κάποιος να την άρπαξε και να έχωσε τα νύχια του μέσα στη σάρκα της.
Ο Σάρουμαν. Ελπίζω να τον γνωρίζετε.
Σχόλιο.
Ναι καλά.... "Δεν μιλαμε για Τσέρνομπιλ νούμερο 2, λένε και ξαναλένε από όλες τις μεριές. Φαντάζομαι τα ίδια θα λέγανε και όταν ξεκινούσε ο Β΄ Π. Π."δεν μιλάμε για Α' Παγκόσμιο Πόλεμο νούμερο 2."
Ο Στήβεν Κινγκ είπε: ήταν το ενδεχόμενο να έρθει το σκοτάδι που έκανε την ημέρα τόσο λαμπρή. Και μεσα σε όλα,
ο πόλεμος για την ισότητα ξεκίνησε χωρίς εμένα.
Ήμουν απορροφημένη σε άλλα υποδεέστερα θέματα της Συρίας, της Ιαπωνίας, και στο χρήμα που έπεσε πάλι στις ΜΚΟ, και είπαν να τα ξοδέψουν σε τηλεοπτικά σποτάκια. Έτσι μπορούμε να θαυμάζουμε στις 4 το πρωί, εναλλάξ σποτάκι για τη φτώχεια, και ροζ καυτά μοντέλα να μας διαφημίζουν τα κάλλη τους και τους τρόπους που έχουν να στέλνουν το αντρικό φύλο στον Παράδεισο. Αλλά ο πόλεμος δεν ξεκίνησε γι’αυτή την ξεφτίλα, αλλά για το πώς προβάλλονται διαφημιστικά οι μπάμιες.
Και το κατάλαβα μετά από πολλές ημέρες.
Από τις μπάμιες στο...
Εν μέσω μνημονίου, ανεργίας, τσουνάμι, ραδιενέργειας, πυρηνικού ολέθρου, εμφυλίων, πολεμικών τελεσιγράφων και ανακοινωθέντων για τη γειτονιά μας, να σου στο «φτωχόσπιτό» μας ξεφύτρωσαν και... οι μπάμιες. Το λαχανικό με τους ορκισμένους εχθρούς και τους φανατικούς θαυμαστές έμελλε να γίνει στις μέρες μας δείκτης μέτρησης του βαθμού εισχώρησης του σεξισμού στην ελληνική τηλεόραση. Το θέμα της διαφήμισης με τις μπάμιες και τη «σύζυγο-μαγείρισσα πακέτο» ενέσκηψε τόσο φλέγον και κρίσιμο, που αφύπνισε από τον πολυετή λήθαργο έως και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων(3). Η οποία επικαλέσθηκε όχι ένα αλλά δύο (το 2ο και το 25ο) άρθρα του Συντάγματος για να κατακεραυνώσει τον απαράδεκτο σεξισμό και τις διαφημιστικές αντιλήψεις που καταπατούν κάθε έννοια σεβασμού της αξίας του ανθρώπου. Δίχως πλάκα, τη διαφήμιση με τις μπάμιες βρήκε ως αφορμή η Γραμματεία Ισότητας να μιλήσει για σεξισμό στην τηλεόραση. Επιβεβαιώνοντας ότι εδώ και χρόνια μακαρίως καθεύδει. Ουδέποτε είδε ή άκουσε για τις ανεξάντλητες τηλεοπτικές εκπομπές, μέσω των οποίων ανεβοκατεβαίνουν οι ταρίφες στα χρηματιστήρια των συνοδών πολυτελείας, διαμορφώνονται πρότυπα, κάλλη, «επιτυχίες» και το αντίτιμό τους. Ποτέ δεν άκουσε για το... Rexona. Τώρα που αφυπνίσθηκε, καιρός να προχωρήσει στη μέγιστη προσφορά σε γυναίκες και άνδρες: στον καιρό του μνημονίου τέτοιες γραμματείες μπορούν και να αυτοκαταργηθούν...
Δείτε το βίντεο.
Diafimisi Germanos-Mpamies(Money Back)
http://www.youtube.com/watch?v=6kQhzPziRFs
Γράφει ο Γιώργος Γιουκάκης στις 19/3 στο Έθνος (1)
Πίσω από τον γραφικό άνδρα της διαφήμισης, ο οποίος φαντασιώνεται ότι στέλνει τη γυναίκα του στη... μαμά της επειδή του μαγειρεύει για πολλοστή φορά μπάμιες, βρίσκεται ο ηθοποιός κ. Θανάσης Βλαβιανός. «Οχι μόνο δεν προσβάλλω τις γυναίκες μέσω του ρόλου μου, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Προσπαθώ να σατιρίσω τον άνδρα! Αυτός ήταν και ο στόχος της ερμηνείας μου, η οποία επενδύθηκε με αρκετή υπερβολή, όπως επιβάλλει η σάτιρα.
«Η εν λόγω διαφήμιση ουσιαστικά απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της και την εξισώνει με αντικείμενο και εμπόρευμα, όπως αυτό που ο διαφημιζόμενος θέλει να προωθήσει» αντιτείνει η γενική γραμματέας Ισότητας των Φύλων κυρία Μαρία Στρατηγάκη. Προσθέτει ότι εν προκειμένω οι διαφημιστές έχουν υπερβεί τα όρια του χιούμορ, καθώς «το ιδιωτικώς εκφερόμενο χοντρό αστείο μπορεί απλώς να είναι κακόγουστο, το δημοσίως προβαλλόμενο όμως είναι απαράδεκτο, ειδικά όταν αναπαράγει ακραίες σεξιστικές συμπεριφορές». Η ίδια ανέλαβε την πρωτοβουλία για την υποβολή της καταγγελίας στο ΕΣΡ και στο Εθνικό Συμβούλιο Επικοινωνίας. Προς στιγμήν τα δύο συμβούλια τηρούν σιγήν ιχθύος, ενώ η διαφημιζόμενη εταιρεία ήδη ανακοίνωσε τη διακοπή προβολής του σποτ, τονίζοντας ωστόσο ότι η εν λόγω απόφαση ήταν προσχεδιασμένη και δεν σχετίζεται με τις καταγγελίες. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι εμπνευστές και «σεναριογράφοι» τής εν λόγω διαφήμισης ήταν πέντε... γυναίκες. «Αυτό αποδεικνύει ότι το μοντέλο του αυταρχικού άνδρα ανήκει στο παρελθόν- γι΄ αυτό και μπορεί να διακωμωδηθεί από τις ίδιες τις γυναίκες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η διαφήμιση δεν έχει ρόλο ηθικοπλαστικό. Προσπαθεί απλώς να διηγηθεί μια αστεία ιστορία μέσα σε σαράντα δευτερόλεπτα, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή και εν τέλει να πουλήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία» αναφέρει ο κ. Μ.Λάιος, δημιουργικός διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας και προϊστάμενος της ομάδας των γυναικών που εμπνεύστηκαν το σενάριο. Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Γιάννης Σκαρπέλος, αναπληρωτής καθηγητής Οπτικής Επικοινωνίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, τονίζει ότι - είτε μας αρέσει είτε όχι- ρόλος της διαφήμισης είναι να χρησιμοποιεί στερεοτυπικές εικόνες για να πουλήσει ένα προϊόν.(2)
(3)Άγονα χωράφια τα μυαλά μας .
Και άνποτε χρειαστείτε τις υπηρεσίες τους, θα βρείτε τις διευθύνσεις τους στη σχετική μας σελίδα. Μόνο σας εύχομαι να μην είναι για κανένα σοβαρό πρόβλημα.
Και ο Φωντονόμος τι λέει;
"Ο Νόμος, για τον αρχαίο Έλληνα, είναι δισυπόστατος: είναι το σύνολο των γραπτών νόμων που εξασφαλίζουν την ευρυθμία και την ευημερία της πόλης και των πολιτών, αλλά και το άγραφο δίκαιο που είναι έμφυτο και επιβάλλεται όχι από τον φόβο κυρώσεων, αλλά από το αίσθημα της αιδούς."
Πηγές
(1)http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=20603&subid=2&pubid=58694977
(2)http://www.tovima.gr/society/article/?aid=389388
(3)http://www.skepdic.gr/Entries/Iota/indigo.htm
(3-η εικόνα από το)http://www.cbsnews.com/stories/2011/03/24/501364/main20047058.shtml?tag=cbsContent;cbsCarousel
Σάββατο βράδυ-Παραδοσιακό της Καρπάθου-με τη Μάρθα Φριντζήλα στο Αίθριο των Μουσών το 2009(δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω τους στίχους)
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο ξένων ιστοσελίδων.
Γράψτε ένα σχόλιο.
Σάββατο βράδυ - Μάρθα Φριντζήλα
http://www.youtube.com/watch?v=cDy_vV9EBXw
Με το ποτάμι μάλωνε
και το πετροβολούσε,
ποτάμι, για λιγόστεψε
ποτάμι, γύρνα πίσω,
για να περάσω αντίπερα.(δημοτικό)
Η Ελληνική οικογένεια είναι, και ήταν κυρίως παραδοσιακή και συντηρητική. Ένας γιος ήταν πάντα τιμή και καλοδεχούμενος για να συνεχίσει την ένδοξη παράδοση, έτσι οι μητέρες προσπαθούσαν να γεννήσουν ένα αγόρι και να δικαιώσουν τη θέση τους μέσα απ’ αυτό. Σε πολλές επαρχίες, δεν αρκούσε η γυναίκα να γεννήσει ένα αγόρι, όφειλε να είναι και το πρώτο παιδί. Αν ήταν δεύτερο η ικανοποίηση δεν ήταν η ίδια.
Τα αγόρια δεν θα μεγαλώσουν όπως τα κορίτσια, και όσο και αν είναι διαφορετική στις αντιλήψεις της η οικογένεια, οι εικόνες και τα πρότυπα που θα προσλάβουν από την κοινωνία αργότερα, θα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.
Τα πρότυπα επενεργούν στις ιδέες και τις σκέψεις μας, στις μετέπειτα επιλογές, και τον τρόπο επικοινωνίας στη ζωή μας.
(η συνέχεια σε επόμενη ανάρτηση)
Ώρα της Γης 2011.
Ακόμα και μέσα σ’ αυτή τη συγκυρία, προκειμένου να σωθεί το σύστημα, μας προτείνουν να τιμήσουμε την 26η του Μάρτη σαν μια ακόμη ημέρα απόδοσης τιμών στο περιβάλλον, για μια πράσινη, αλλά κάπως φωσφορίζουσα ανάπτυξη…
«Ανεπαισθήτως εκτίστηκαν γύρω μου τα Τείχη» λέει ο Καβάφης.
«Να λοιπόν που όσα υπολείμματα της πρώτης λάμψης είχαν σωθεί προσαρμοζόμενα σε πιο σκοτεινές ανάγκες,
τώρα γίνονται αντικείμενα νέων μετακινήσεων.
Τα φύλαγαν σε γυάλινες βιτρίνες,
τα έκλειναν σε προθήκες,
τα απόθεταν πάνω σε βελούδινα μαξιλάρια,
και όχι πλέον επειδή μπορούσαν να φανούν ακόμα χρήσιμα,
αλλά γιατί μέσω αυτών ήθελαν να ανασυνθέσουν μια πόλη
για την οποία, κανείς πια δεν ήξερε τίποτα».
Γράφει ο Italo Calvino το 1972 στις Αόρατες Πόλεις.
Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Ανδρομέδα
http://www.youtube.com/watch?v=5QMq5Hkr6BI
Ανδρομέδα-στίχοι.
Άντε, μες στης γης το πυρωμένο κέντρο,
άντε, δυο πουλιά φιλιούνται σ' ένα δέντρο.
Άντε, πέφτει λάβα, λάβα απ' τα φιλιά τους
άντε και φτερά απολιθωμένα απ' τα κορμιά τους.
Άντε, κει μακριά, μακριά στην Ανδρομέδα
άντε, πίνουν τσίπουρο και τρων λακέρδα
άντε, κάτι όντα περίεργα κι ωραία
άντε, πού 'ναι μόνα και ψάχνουν για παρέα.
Άντε, κει ψηλά στην άκαρπη Μελούνα
άντε, φύτρωσε, φύτρωσε μια παπαρούνα
άντε, που 'χει στόμα, στόμα και δαγκάνει
άντε, κι όλο λέει πως δεν το ξανακάνει.
Άντε, κει βαθιά, βαθιά στα σωθικά μου
άντε, κάτι γίνεται κυρά μου.
Άντε, χίλια άλογα τυφλά γυρίζουν,
άντε, έξοδο ζητάν και μ' αλωνίζουν.
Άντε, δω σιμά, κοντά δυο μέτρα βάθος,
άντε, λεν πως φυλακίζουνε το πάθος.
Άντε, ρίχνουν χώμα, με λουλούδια ραίνουν
άντε, και θαρρούν, θαρρούν πως ξεμπερδεύουν.
Σχόλια απο το βίντεο.
*Α ρε..Θανάση...μεγάλες στιγμές... 7 τυπάκια δεν πατούν ούτε στην Ανδρομέδα, ούτε και στη Γη βέβαια .
* το κομμάτι είναι αλλού..μίλια νοημάτων μακριά..α ρε θανασάρα!
Και, ο KapetanEnas είπε:
Η επιστήμη κλονίζει τη θρησκευτική τυφλή πίστη, αλλά στερεί απ'τον άνθρωπο εκτός από την θρησκευτική εμπειρία και το υψηλό αίσθημα, ότι πίσω από όλα κρύβεται κάτι μεγαλύτερο. Ο θεός Διόνυσος που δεν τον τιμούμε, στο τέλος, αντί να μας χαρίσει την ευτυχία, μας καταδικάζει να ξυπνήσουμε ανάμεσα σε κομμένα κεφάλια. Αλλά αυτά τα έχει πει κάπως καλύτερα από μένα ο Ευριπίδης.
Και ο τοίχος τι λέει;
Ο Θεός είναι βάναυσος. Κάποιες φορές σε αναγκάζει να ζεις.
Και η παράδοση; τι είναι παράδοση;
Η παράδοση είναι ένας θησαυρός που τον κρατάμε καλά φυλαγμένο και τον δωρίζουμε στις επόμενες γενιές για να μην χάσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα και χαθούν στην χοάνη της παγκοσμιοποίησης. Για παράδειγμα:
Η τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, δηλαδή η Κυριακή της Τυροφάγου, είναι συνδεδεμένη με διάφορες προλήψεις όπως, ότι κατά τη διάρκειά της δεν πρέπει κανείς να λούζει τα μαλλιά του, γιατί θα ασπρίσουν ή ότι δεν πρέπει κανείς να παντρεύεται γιατί το ζευγάρι δεν θα περάσει καλά.
Α…καλά…και οι καινοτόμες θεωρίες τι λένε;
Προφητικές κατηγοριοποιήσεις
Ο όρος «παιδί indigo» προέρχεται από την ψυχικό Nancy Ann Tappe, η οποία ταξινόμησε τις προσωπικότητες των ανθρώπων ανάλογα με το χρώμα της αύρας τους (σ.τ.μτφ.: ο όρος "indigo" είναι το χρώμα "λουλακί", οπότε το "παιδί indigo" είναι κυριολεκτικά το "λουλακί παιδί" επειδή αυτό είναι το χρώμα της αύρας του)(3)
Δηλαδή κάπως έτσι;
Είναι ασύλληπτο, το πόσο σαρκαστικά μπορεί να σου φερθεί η Ιστορία μερικές φορές...(σχόλιο)
Είναι μια άσχημη εικόνα.Ο πλανήτης μοιάζει με ζουλιγμένο φρούτο. Σαν κάποιος να την άρπαξε και να έχωσε τα νύχια του μέσα στη σάρκα της.
Ο Σάρουμαν. Ελπίζω να τον γνωρίζετε.
Σχόλιο.
Ναι καλά.... "Δεν μιλαμε για Τσέρνομπιλ νούμερο 2, λένε και ξαναλένε από όλες τις μεριές. Φαντάζομαι τα ίδια θα λέγανε και όταν ξεκινούσε ο Β΄ Π. Π."δεν μιλάμε για Α' Παγκόσμιο Πόλεμο νούμερο 2."
Ο Στήβεν Κινγκ είπε: ήταν το ενδεχόμενο να έρθει το σκοτάδι που έκανε την ημέρα τόσο λαμπρή. Και μεσα σε όλα,
ο πόλεμος για την ισότητα ξεκίνησε χωρίς εμένα.
Ήμουν απορροφημένη σε άλλα υποδεέστερα θέματα της Συρίας, της Ιαπωνίας, και στο χρήμα που έπεσε πάλι στις ΜΚΟ, και είπαν να τα ξοδέψουν σε τηλεοπτικά σποτάκια. Έτσι μπορούμε να θαυμάζουμε στις 4 το πρωί, εναλλάξ σποτάκι για τη φτώχεια, και ροζ καυτά μοντέλα να μας διαφημίζουν τα κάλλη τους και τους τρόπους που έχουν να στέλνουν το αντρικό φύλο στον Παράδεισο. Αλλά ο πόλεμος δεν ξεκίνησε γι’αυτή την ξεφτίλα, αλλά για το πώς προβάλλονται διαφημιστικά οι μπάμιες.
Και το κατάλαβα μετά από πολλές ημέρες.
Από τις μπάμιες στο...
Εν μέσω μνημονίου, ανεργίας, τσουνάμι, ραδιενέργειας, πυρηνικού ολέθρου, εμφυλίων, πολεμικών τελεσιγράφων και ανακοινωθέντων για τη γειτονιά μας, να σου στο «φτωχόσπιτό» μας ξεφύτρωσαν και... οι μπάμιες. Το λαχανικό με τους ορκισμένους εχθρούς και τους φανατικούς θαυμαστές έμελλε να γίνει στις μέρες μας δείκτης μέτρησης του βαθμού εισχώρησης του σεξισμού στην ελληνική τηλεόραση. Το θέμα της διαφήμισης με τις μπάμιες και τη «σύζυγο-μαγείρισσα πακέτο» ενέσκηψε τόσο φλέγον και κρίσιμο, που αφύπνισε από τον πολυετή λήθαργο έως και τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων(3). Η οποία επικαλέσθηκε όχι ένα αλλά δύο (το 2ο και το 25ο) άρθρα του Συντάγματος για να κατακεραυνώσει τον απαράδεκτο σεξισμό και τις διαφημιστικές αντιλήψεις που καταπατούν κάθε έννοια σεβασμού της αξίας του ανθρώπου. Δίχως πλάκα, τη διαφήμιση με τις μπάμιες βρήκε ως αφορμή η Γραμματεία Ισότητας να μιλήσει για σεξισμό στην τηλεόραση. Επιβεβαιώνοντας ότι εδώ και χρόνια μακαρίως καθεύδει. Ουδέποτε είδε ή άκουσε για τις ανεξάντλητες τηλεοπτικές εκπομπές, μέσω των οποίων ανεβοκατεβαίνουν οι ταρίφες στα χρηματιστήρια των συνοδών πολυτελείας, διαμορφώνονται πρότυπα, κάλλη, «επιτυχίες» και το αντίτιμό τους. Ποτέ δεν άκουσε για το... Rexona. Τώρα που αφυπνίσθηκε, καιρός να προχωρήσει στη μέγιστη προσφορά σε γυναίκες και άνδρες: στον καιρό του μνημονίου τέτοιες γραμματείες μπορούν και να αυτοκαταργηθούν...
Δείτε το βίντεο.
Diafimisi Germanos-Mpamies(Money Back)
http://www.youtube.com/watch?v=6kQhzPziRFs
Γράφει ο Γιώργος Γιουκάκης στις 19/3 στο Έθνος (1)
Πίσω από τον γραφικό άνδρα της διαφήμισης, ο οποίος φαντασιώνεται ότι στέλνει τη γυναίκα του στη... μαμά της επειδή του μαγειρεύει για πολλοστή φορά μπάμιες, βρίσκεται ο ηθοποιός κ. Θανάσης Βλαβιανός. «Οχι μόνο δεν προσβάλλω τις γυναίκες μέσω του ρόλου μου, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Προσπαθώ να σατιρίσω τον άνδρα! Αυτός ήταν και ο στόχος της ερμηνείας μου, η οποία επενδύθηκε με αρκετή υπερβολή, όπως επιβάλλει η σάτιρα.
«Η εν λόγω διαφήμιση ουσιαστικά απογυμνώνει τη γυναίκα από την ανθρώπινη αξία της και την εξισώνει με αντικείμενο και εμπόρευμα, όπως αυτό που ο διαφημιζόμενος θέλει να προωθήσει» αντιτείνει η γενική γραμματέας Ισότητας των Φύλων κυρία Μαρία Στρατηγάκη. Προσθέτει ότι εν προκειμένω οι διαφημιστές έχουν υπερβεί τα όρια του χιούμορ, καθώς «το ιδιωτικώς εκφερόμενο χοντρό αστείο μπορεί απλώς να είναι κακόγουστο, το δημοσίως προβαλλόμενο όμως είναι απαράδεκτο, ειδικά όταν αναπαράγει ακραίες σεξιστικές συμπεριφορές». Η ίδια ανέλαβε την πρωτοβουλία για την υποβολή της καταγγελίας στο ΕΣΡ και στο Εθνικό Συμβούλιο Επικοινωνίας. Προς στιγμήν τα δύο συμβούλια τηρούν σιγήν ιχθύος, ενώ η διαφημιζόμενη εταιρεία ήδη ανακοίνωσε τη διακοπή προβολής του σποτ, τονίζοντας ωστόσο ότι η εν λόγω απόφαση ήταν προσχεδιασμένη και δεν σχετίζεται με τις καταγγελίες. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι εμπνευστές και «σεναριογράφοι» τής εν λόγω διαφήμισης ήταν πέντε... γυναίκες. «Αυτό αποδεικνύει ότι το μοντέλο του αυταρχικού άνδρα ανήκει στο παρελθόν- γι΄ αυτό και μπορεί να διακωμωδηθεί από τις ίδιες τις γυναίκες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η διαφήμιση δεν έχει ρόλο ηθικοπλαστικό. Προσπαθεί απλώς να διηγηθεί μια αστεία ιστορία μέσα σε σαράντα δευτερόλεπτα, να κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή και εν τέλει να πουλήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία» αναφέρει ο κ. Μ.Λάιος, δημιουργικός διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας και προϊστάμενος της ομάδας των γυναικών που εμπνεύστηκαν το σενάριο. Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Γιάννης Σκαρπέλος, αναπληρωτής καθηγητής Οπτικής Επικοινωνίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, τονίζει ότι - είτε μας αρέσει είτε όχι- ρόλος της διαφήμισης είναι να χρησιμοποιεί στερεοτυπικές εικόνες για να πουλήσει ένα προϊόν.(2)
(3)Άγονα χωράφια τα μυαλά μας .
Και άνποτε χρειαστείτε τις υπηρεσίες τους, θα βρείτε τις διευθύνσεις τους στη σχετική μας σελίδα. Μόνο σας εύχομαι να μην είναι για κανένα σοβαρό πρόβλημα.
Και ο Φωντονόμος τι λέει;
"Ο Νόμος, για τον αρχαίο Έλληνα, είναι δισυπόστατος: είναι το σύνολο των γραπτών νόμων που εξασφαλίζουν την ευρυθμία και την ευημερία της πόλης και των πολιτών, αλλά και το άγραφο δίκαιο που είναι έμφυτο και επιβάλλεται όχι από τον φόβο κυρώσεων, αλλά από το αίσθημα της αιδούς."
Πηγές
(1)http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=20603&subid=2&pubid=58694977
(2)http://www.tovima.gr/society/article/?aid=389388
(3)http://www.skepdic.gr/Entries/Iota/indigo.htm
(3-η εικόνα από το)http://www.cbsnews.com/stories/2011/03/24/501364/main20047058.shtml?tag=cbsContent;cbsCarousel
Σάββατο βράδυ-Παραδοσιακό της Καρπάθου-με τη Μάρθα Φριντζήλα στο Αίθριο των Μουσών το 2009(δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω τους στίχους)
Το ιστολόγιο δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο ξένων ιστοσελίδων.
Γράψτε ένα σχόλιο.
πρώτα γιά το δημοτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι η περίφημη Ρούσα παπαδιά (ρούσα=κοκκινομάλλα)
Σαν πήρα έναν κατήφορο, για δες, την άκρη το ποτάμι
και το ποτάμι, άντε ρούσα παπαδιά, και το ποτάμι ήταν θολό
και το ποτάμι ήταν θολό, θολό κατεβασμένο
σέρνει λιθά-, άντε ρούσα παπαδιά, σέρνει λιθάρια ριζιμιά
σέρνει λιθάρια ριζιμιά, δέντρα ξεριζωμένα
σέρνει και μια, άντε ρούσα παπαδιά, σέρνει και μια γλυκομηλιά
σέρνει και μια γλυκομηλιά, τα μήλα φορτωμένη
κι ανάμεσα, άντε ρούσα παπαδιά, κι ανάμεσα στους κλώνους της
κι ανάμεσα στους κλώνους της, για δες, δυο αδέλφια αγκαλιασμένα
να κλαίει η δό-, άντε ρούσα παπαδιά, τα κλαίει η δόλια η Ρούμελη
να κλαίει η δόλια η Ρούμελη, τα κλαίει ο κόσμος όλος
για δέστε τα, άντε ρούσα παπαδιά, για δέστε τα κακόμοιρα
για δέστε τα κακόμοιρα, για δέστε τα καημένα
αν δεν, άντε ρούσα παπαδιά, αν δεν φιλιόνταν ζωντανά
αν δεν φιλιόνταν ζωντανά, φιλιόντα πεθαμένα
για δέστε τα, άντε ρούσα παπαδιά, για δέστε τα κακόμοιρα
μετά πάω να διαβάσω και τα υπόλοιπα και επανέρχομαι.
δ
Κορίτσια, όλα σωστά περί μπάμιας, και περί ανδρικής χοντροκοπιάς στα μμε, στις διαφημήσεις και στα υποδέλοιπα.Σιγά μην ασχοληθούμε ........
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ζωή κοριτσάρες μου, Η ζωή η ίδια , τα έχει ξεράσει προ πολλού αυτά.
Όσο γιά τα φώτα.Ανοιχτά θεάνοιχτα τα είχα και φέτος, και την αγάπη μου γιά τον ουρανό τη γη και τη θάλασσά μου, τα δείχνω κατά πως πρέπει την κάθε μέρα.Γιατί μπουχτίσαμε από υποκρισίες και διάφορες άλλες τέτοιες επιδοτούμενες υποκρισίες.
καλημέρα και καλή άνοιξη.Που μπήκε η ρουφιάνα .
:)
δ
Kαλημέρα demetrat,που είσαι;έχεις βδομάδες να γράψεις,και ήμουν έτοιμη να περάσω να ρωτήσω αν είσαι καλά.Καλά είσαι απ'ότι φαίνεται,και χαίρομαι .Ευχαριστώ για τους στίχους,και εύχομαι καλή άνοιξη επίσης.Να δούμε τι θα γίνει με τόση μόλυνση θα γίνουμε όλοι ίντιγκο;και μπουχτίσαμε από επιδοτούμενες υποκρισίες,αλλά η άδεια τσέπη μας τις πληρώνει,γι'αυτό έδωσα σημασία στο θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήη αλήθεια είναι πως δεν είμαι πολύ καλά τελευταία με όλες αυτές τις ανατροπές στη ζωή μας, αλλά αφού η άνοιξη ξαναμπήκε χωρίς να με ρωτήσει κι αυτή τη φορά,παλεύω με τα αγριοχόρταρα του μπαξέ, έτσι γιά ένα πείσμα το κέρατό μου μέσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλιά .
δ