Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

Φιλανθρωπία, Διπλωματία και Business:ΕΞΑΝΤΑΣ




Τον Ιούλιο του 2011, το Κέρας της Αφρικής πλήττεται από λιμό. Πάνω από 13 εκατομμύρια άνθρωποι απειλούνται από την πείνα.
 Η Σομαλία, η Κένυα και η Αιθιοπία βρίσκονται στο επίκεντρο μιας τρομερής ανθρωπιστικής κρίσης και τα Ηνωμένα Έθνη κάνουν έκκληση στη διεθνή κοινότητα για άμεση επισιτιστική βοήθεια.
Είναι η πολλοστή φορά που ένας λιμός σκορπά το θάνατο στην Αφρική. 
Εδώ και δεκαετίες οι οθόνες μας γεμίζουν από εικόνες σκελετωμένων Αφρικανών και πάντα ο λεγόμενος ανεπτυγμένος κόσμος τους στέλνει βοήθεια. 
Τι, όμως, δε γίνεται σωστά και η Μαύρη Ήπειρος εξακολουθεί να πεινάει;
 Γυρισμένο στην Κένυα και τις Η.Π.Α., τις δύο άκρες του ανθρωπιστικού νήματος, το «Φιλανθρωπία, Διπλωματία και Business» διερευνά τις όχι και τόσο αλτρουιστικές πτυχές ενός συστήματος, που  εγκλωβίζει τα φτωχά κράτη της Αφρικής στο φαύλο κύκλο της εξάρτησης και της πείνας.



Σενάριο, Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος / Επιτόπια Έρευνα  και Οργάνωση Θέματος: Γεωργία Ανάγνου / 
 Μια παραγωγή της Small Planet για την ΕΡΤ © 2011-2012


Η Τουρκάνα είναι μια άνυδρη και απομονωμένη περιοχή στη βορειοδυτική Κένυα, που βρέθηκε στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια του πρόσφατου λιμού. Εδώ ζει μια από τις πιο παραδοσιακές φυλές της χώρας, που έχει πάρει το όνομά της από τον τόπο  που τη φιλοξενεί. Οι Τουρκάνα είναι νομάδες κτηνοτρόφοι. Επί αιώνες είχαν μάθει να επιβιώνουν σε αυτή τη σκληρή γη, εξαρτώμενοι από τις περιόδους των βροχών.
Όταν το ανώτερο παγκόσμιο όριο υποσιτισμού είναι 15%, σε κάποιες περιοχές της Τουρκάνα ήταν πάνω από 37%
Όμως η εντεινόμενη ξηρασία των τελευταίων χρόνων απειλεί πλέον την ίδια τους την ύπαρξη. Τα ζώα τους πεθαίνουν από την πείνα και τη δίψα, ενώ όσο σκληρά κι αν δουλεύουν τη γη, αυτή δε μπορεί να παράγει χωρίς νερό. Η τελευταία περίοδος ξηρασίας που έπληξε το Κέρας της Αφρικής χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη των τελευταίων 60 ετών.
«Εγώ είχα δύο κατσίκες, δύο όχι πέντε, και όλες πέθαναν. Και ήταν τόσο αδύναμες που δε μπορούσαμε καν να τραφούμε από αυτές, ακόμα κι όταν πέθαναν», μας εξιστορεί η Έσεκον Λοκογιέν. «Είχα και ένα μικρό χωράφι, αλλά δεν είχε σημασία, γιατί οι καλλιέργειες που βάζαμε καίγονταν απ’ τον καυτό ήλιο πριν παράγουν ο,τιδήποτε».  Οι Τουρκάνα έχασαν κάθε μέσο για να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους. Ακόμα και οι άγριοι καρποί που θα μπορούσαν να τους προσφέρουν μια ελάχιστη τροφή είχαν γίνει πια εξαιρετικά σπάνιοι.

"Λόγω των αλλεπάλληλων περιόδων ξηρασίας, τα επίπεδα υποσιτισμού πραγματικά εκτοξεύτηκαν. Όταν το ανώτερο παγκόσμιο όριο υποσιτισμού είναι 15%, σε κάποιες περιοχές της Τουρκάνα ήταν πάνω από 37%», σημειώνει η Ρόουζ Ογκόλα, εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Επισιτιστικού Οργανισμού- WFP στην Κένυα".


ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΘΕΝΤΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ

Περίπου 100.000 χιλιάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του λιμού στη Σομαλία, την Κένυα και την Αιθιοπία. 29.000 ήταν παιδιά κάτω των 5 ετών.
Κι όμως, αυτή η ξηρασία είχε προβλεφθεί και θα είχαν σωθεί ζωές αν το σύστημα λειτουργούσε διαφορετικά. 
Μετά το βιβλικό λιμό που έπληξε την Αιθιοπία το '84-'85 με ένα εκατομμύριο θύματα, η αμερικάνικη κυβέρνηση δημιούργησε ένα σύστημα πρόγνωσης για επικίνδυνες ξηρασίες, προκειμένου να μην επαναληφθούν ποτέ πια τέτοιες τραγωδίες στο μέλλον. 
 Το σύστημα αυτό ήδη από το 2010 είχε προειδοποιήσει για το τι επρόκειτο να συμβεί.

«Το είχαμε προβλέψει και προειδοποιούσαμε μήνες πριν. Οι γνώσεις μας αυτό τον καιρό είναι τόσο εξελιγμένες που ξέρουμε μήνες μπροστά. Προειδοποιούσαμε πριν καν υπάρξει η κρίση», αποκαλύπτει η Μπετίνα Λούσερ, εκπρόσωπος του WFP.

«Έχασα την αδερφή μου», μας λέει η κ. Ατιένγκο. «Ήταν ηλικιωμένη και πολύ αδύναμη, έλιωσε από την πείνα και τη δίψα. Δε μιλούσε καθόλου, κοιμόταν εδώ όλη μέρα και κάποια στιγμή έφυγε. Ήταν τότε που κρατούσαμε το στομάχι μας με κάτι κουρέλια.
 Το φαγητό ήρθε αργά, πέντε μήνες αφότου πέθανε».
Σε κάθε σπίτι έχουν να σου πουν μια παρόμοια ιστορία, για ένα γείτονα, ένα συγγενή. 
Σε κάθε χωριό υπάρχουν πρόχειροι τάφοι. Οι Τουρκάνα, όπως και τόσοι άλλοι στις γειτονικές χώρες, αφέθηκαν να λιμοκτονήσουν. Έπρεπε πρώτα άνθρωποι να πεθάνουν, και μετά να κινητοποιηθεί η διεθνής κοινότητα.
"Δυστυχώς η διεθνής κοινότητα προσέχει μόνο αν δει παιδιά που πεθαίνουν", λέει η Μπετίνα Λούσερ. "Όταν το θέμα γίνεται πιο ενδιαφέρον για τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τότε τείνεις να έχεις έντονη ανταπόκριση από το κοινό, κάτι που είναι εξαιρετικά βοηθητικό", εξηγεί ο Μάρκ Μπάουντεν, στέλεχος του ΟΗΕ.
 "Πιέζουν τους πολιτικούς σε δράση. Όταν το κοινό ενδιαφέρεται, τότε οι πολιτικοί γνωρίζουν πως πρέπει να ανταποκριθούν, επειδή η κοινή γνώμη περιμένει από αυτούς να κάνουν κάτι".


Η ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΩΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ

Δεν είναι η πρώτη φορά που η φυλή των Τουρκάνα έρχεται σε επαφή με τους λευκούς των Μ.Κ.Ο και των διεθνών οργανισμών. Η χρόνια πείνα μαστίζει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού τους. Λαμβάνουν βοήθεια τα τελευταία 15 χρόνια. 
Ανήκουν στους σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση στην καθημερινή τους τροφή.
 Η χρόνια πείνα, παρ’ όλο που σπάνια φτάνει στα βραδινά δελτία, είναι θανάσιμη και αφήνει πίσω της κάθε χρόνο 50 εκατομμύρια νεκρούς.
Αν δείτε για παράδειγμα στην εκπαίδευση ζώων, θα δείτε ότι εκπαιδεύουν τους ελέφαντες και τους χιμπατζήδες χρησιμοποιώντας φαγητό, έτσι δεν είναι; 
Του δίνουν ένα μικρό μπισκότο ή κέρασμα. Έτσι κι εδώ, την επόμενη φορά που οι Αμερικάνοι θα σου πουν «πήδα», εσύ θα πηδήξεις. Καταλάβατε τι εννοώ;
Για να αντιμετωπίσει την πείνα, η διεθνής κοινότητα έχει επιλέξει ως λύση τη διανομή φαγητού σε όσους το έχουν ανάγκη. 
Ωστόσο, από τη γέννησή της το 1954 έως σήμερα, η επισιτιστική βοήθεια δεν ήταν ποτέ ζήτημα απλώς ανθρωπισμού. 
Ήταν θέμα οικονομικών και πολιτικών συσχετισμών, με βασικό πρωταγωνιστή τις Η.Π.Α.
«Ο απλός λόγος για τον οποίο όλοι εστιάζουν στην αμερικάνικη πολιτική για την επισιτιστική βοήθεια, είναι ότι οι Η.Π.Α παρέχουν το 50-60% της παγκόσμιας επισιτιστικής βοήθειας κάθε χρόνο», εξηγεί ο Κρις Μπάρετ, Καθηγητής Αγροτικής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ.
Ο Πρόεδρος Αϊζενχάουερ ήταν αυτός που το 1954 θέσπισε πρώτη φορά την παροχή επισιτιστικής βοήθειας, με τον περίφημο νόμο 480. Ήταν ένας πρόσφορος τρόπος να διατεθούν τα αγροτικά πλεονάσματα της χώρας, αποτελώντας ταυτόχρονα εργαλείο οικονομικής και εξωτερικής πολιτικής. 
Το 1961, ο πρόεδρος Κένεντι αναγνώρισε τον νόμο 480 ως θεμελιώδους σημασίας  για τις Η.Π.Α και τον μετονόμασε σε "Φαγητό για την Ειρήνη". Μέσα σε λίγες λέξεις καθόρισε ολόκληρη την αμερικανική πολιτική: 
«Το φαγητό είναι δύναμη, το φαγητό είναι ειρήνη, το φαγητό είναι ελευθερία και το φαγητό είναι μια βοήθεια προς τους λαούς, των οποίων επιθυμούμε την καλή διάθεση και φιλία».
Έτσι κατά την περίοδο του ψυχρού πολέμου, μεγάλες ποσότητες βοήθειας σε τρόφιμα κατευθύνθηκαν σε χώρες φιλικά προσκείμενες προς τις Η.Π.Α, κάτι που συνεχίζεται ως τις μέρες μας.
«Αν μιλάμε για διπλωματία, είναι ένας πολύ συγκεκριμένος τρόπος προκειμένου να προωθήσεις την εθνική σου ατζέντα προς κάποιο άλλο κράτος», σημειώνει σκωπτικά ο Τζέιμς Σικουάτι, φιλελεύθερος οικονομολόγος της Κένυας. 
«Αν δείτε για παράδειγμα στην εκπαίδευση ζώων, θα δείτε ότι εκπαιδεύουν τους ελέφαντες και τους χιμπατζήδες χρησιμοποιώντας φαγητό, έτσι δεν είναι; Του δίνουν ένα μικρό μπισκότο ή κέρασμα. 
Έτσι κι εδώ, την επόμενη φορά που οι Αμερικάνοι θα σου πουν «πήδα», εσύ θα πηδήξεις. Καταλάβατε τι εννοώ;».

ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Ο νόμος 480 προέβλεπε ότι οι ΗΠΑ παρέχουν βοήθεια σε είδος, με προϊόντα που έχουν καλλιεργηθεί σε αμερικανικό έδαφος, και που το 75% αυτών υποχρεωτικά πρέπει να μεταφερθεί από αμερικανικές ναυτιλιακές εταιρείες. Έτσι, πέρα από την εξωτερική πολιτική, η επισιτιστική βοήθεια είχε και άλλα οφέλη στο εσωτερικό της χώρας, για τις μεγάλες αμερικάνικες εταιρείες τροφίμων και τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Μέχρι να φτάσει το φαγητό από τα λιμάνια της Αμερικής στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη περνούν έως και 6 μήνες
"Και αυτό σημαίνει ότι ο εφοπλιστής έχει μεγάλα συμφέροντα στην πολιτική της βοήθειας φαγητού", επισημαίνει ο Κρις Μπάρετ. "Και είναι ένα τρομερά αποτελεσματικό λόμπι. 
Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών είναι η μοναδική κυβέρνηση στον κόσμο που δεν έχει κάνει καμία ουσιαστική κίνηση στο να προμηθεύεται φαγητό τοπικά με σκοπό να απαντήσει γρηγορότερα και πιο φθηνά στα επείγοντα φαγητού που εμφανίζονται".
Το Γραφείο Κυβερνητικής Λογοδοσίας των Η.Π.Α, ο κρατικός οργανισμός που ελέγχει το πού πηγαίνουν τα χρήματα του αμερικανού φορολογούμενου, έχει επισημάνει το πρόβλημα: "Μέχρι να φτάσει το φαγητό από τα λιμάνια της Αμερικής στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη περνούν έως και 6 μήνες", λέει ο εκπρόσωπος του οργανισμού κ. Μελίτο. "Από τα χρήματα που δίνονται, μόνο τα μισά πηγαίνουν για αγορά φαγητού. Τα υπόλοιπα πηγαίνουν στις ναυτιλιακές εταιρείες και γενικά στη μεταφορά του".

ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟΙ ΑΠ' ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ

Η ημέρα που φτάνει το φαγητό στις κοινότητες που λιμοκτονούν είναι μια μέρα χαράς. 
Στην Τουρκάνα, οι κάτοικοι υποδέχονται με τραγούδια τους ανθρώπους των οργανισμών που έχουν αναλάβει τη διανομή. «Δε μου αρέσει να εξαρτώμαι από άλλους για την επιβίωσή μου, αλλά δε μπορώ να κάνω αλλιώς», μας λέει η Έσεκον Λοκογιέν. 
«Είμαστε ευγνώμονες που οι άλλες χώρες νοιάζονται για το καλό μας. Η κυβέρνηση της Κένυας ξέρει για τα προβλήματα που μας δημιουργεί η ξηρασία και τα αγνοεί. Τους έχουμε πει να μας βάλουν παροχές νερού για τα χωράφια μας, αλλά είναι σα να μιλάμε σε κουφούς».
Η κυβέρνηση της Κένυας έχει πράγματι εγκαταλείψει αυτή την επαρχία. 
Δεν υπάρχουν δρόμοι, νερό, ρεύμα, δεν υπάρχει τίποτα. Φαίνεται πως η κυβέρνηση προτιμά να ζητάει βοήθεια από το εξωτερικό προκειμένου να ταΐζει τους πεινασμένους της Τουρκάνα, παρά να κάνει έργα υποδομής και ανάπτυξης στην περιοχή.
"Είναι ευκολότερο να καταχραστείς την επισιτιστική βοήθεια, παρά να γυρνάς από χωριό σε χωριό και να μαζεύεις το 10% από τη σοδειά των ανθρώπων", λέει ο Τζέιμς Σικουάτι." 
Οι κυβερνητικοί υπάλληλοι δηλώνουν το λιμό ως καταστροφή και αναθέτουν στις πολιτικές ελίτ την εισαγωγή τροφίμων στη χώρα  και έτσι γίνεται ακόμα ευκολότερο να κερδίσεις περισσότερα χρήματα από την εισαγωγή τροφίμων, σε βάρος φυσικά του λιμοκτονούντα πληθυσμού, αντί να επιτρέψεις στους Κενυάτες να παράγουν μόνοι τους την τροφή τους".
Κι όμως, η Κένυα είναι μια αγροτική χώρα και η γεωργία αποτελεί την ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Μάλιστα, πριν τη δεκαετία του ’80, η χώρα όχι μόνο παρήγαγε, αλλά και εξήγαγε τρόφιμα. Τότε όμως, προκειμένου να λάβει βοήθεια λόγω των χρεών της, υποχρεώθηκε από το Δ.Ν.Τ και την Παγκόσμια Τράπεζα, όχι μόνο να εφαρμόσει ένα αυστηρό δημοσιονομικό πρόγραμμα, αλλά και να αλλάξει την αγροτική της πολιτική.
"Είναι ένα καθαρό παράδειγμα μίας χώρας που αναγκάζεται από παγκόσμιες δυνάμεις να παραδώσει τη χάραξη πολιτικής που όφειλε να είναι στρατηγικής σημασίας για τους ίδιους της τους πολίτες», σημειώνει ο Τζέιμς Σικουάτι"
Έτσι τα πάντα, η παιδεία, η υγεία, η ενέργεια, οι μεταφορές, ακολούθησαν πλέον τους νόμους της ελεύθερης αγοράς. Η γεωργία δεν αποτέλεσε εξαίρεση, καθώς αποσύρθηκε η κρατική υποστήριξη προς τους αγρότες και ταυτόχρονα η δυνατότητα χάραξης στρατηγικής για τη διατροφική ασφάλεια του πληθυσμού.
«Αυτές είναι οι πολιτικές που προέβλεψαν για τον τόπο αυτό. Έτσι λοιπόν, αν δεν έχεις αρκετή τροφή για τον κόσμο, κι αφού δεν έχεις χρήματα για να εισάγεις, τότε δέχεσαι επισιτιστική βοήθεια», εξηγεί ο Όντουρ Όνγκουεν, αναλυτής διεθνών οικονομικών σχέσεων  «Όμως η τροφή είναι στρατηγικό θέμα. Συνεπώς, όσο είσαι διατροφικά εξαρτημένος, όσο δεν έχεις κυριαρχία στα μέσα και τις υποδομές παραγωγής και διανομής των τροφίμων, δε μπορείς να ισχυριστείς ότι έχεις κυριαρχία, ότι είσαι ανεξάρτητος».

ΠΑΡΑΧΩΡΩΝΤΑΣ ΤΗ ΓΗ ΣΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ

Η Κένυα έχει παραγωγικές εκτάσεις που παραμένουν ακαλλιέργητες. Θα πίστευε λοιπόν κανείς πως αξιοποιώντας την ίδια της τη γη, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της διατροφικής ασφάλειας. Ωστόσο αυτό δε συμβαίνει. 
Αντίθετα, ξένοι επενδυτές έρχονται για να φέρουν "ανάπτυξη".

«Πρέπει να το συνηθίσουμε. Όπως είναι οι ξένοι που εκμεταλλεύονται τον ορυκτό μας πλούτο, έτσι θα συμβεί και με τη γη, πρέπει να το συνηθίσουμε αυτό», δέχεται αδιαμαρτύρητα ο Δρ. Ρομάνο Κιόμε, μόνιμος γραμματέας του Υπ. Γεωργίας. Ο Τζέιμς Σικουάτι απαντά: «Είναι αυτή η κουλτούρα εξάρτησης που οδηγεί τις πολιτικές ελίτ να πουλάνε και να ενοικιάζουν αυτές τις εκτάσεις σε ξένους. Είναι η έλλειψη πίστης στον Αφρικανό».
Το 2002, ο Αμερικάνος Κάλβιν Μπέρτζες και η οικογένειά του επισκέφτηκαν στην Κένυα την περιοχή της Γιάλα Σουάμπ. Είναι μια βαλτώδης, αλλά εύφορη περιοχή. «Είχαν λεφτά και πίστεψαν ότι έπρεπε να τα βάλουν στη φάρμα για να βοηθήσουν στη διατροφική ασφάλεια στην Αφρική. Ο επενδυτής λοιπόν ήρθε εδώ και νοίκιασε τη φάρμα από τις τοπικές αρχές για 25 χρόνια», μας εξηγεί ο κ. Κρις Αμπίρ. Είναι ο διευθυντής της Dominion Farms, την οποία εγκατέστησε ο κ. Μπέρτζες σε 17.000 εκτάρια γης που νοίκιασε πολύ φτηνά. Η εταιρεία του στις Η.Π.Α, μεταξύ άλλων, χτίζει ιδιωτικές φυλακές, ενώ στη Κένυα παράγει ρύζι που σχεδόν όλο τυποποιείται και φεύγει για τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.
Οι κάτοικοι στην αρχή πίστεψαν πως θα έχουν δουλειές, ανάπτυξη και περισσότερο φαγητό. Εξάλλου ο επενδυτής τους είχε προσεγγίσει μέσω της εκκλησίας, για να τους παρουσιάσει τους καλούς του σκοπούς. Τελικά όμως οι προσδοκίες των κατοίκων διαψεύστηκαν. Οι επεκτατικές τάσεις της εταιρείας τους απομακρύνουν από τη γη τους, ενώ το φράγμα που έφτιαξε η Dominion για να ελέγξει τη ροή του ποταμού ώστε να ποτίζει τις υδροβόρες καλλιέργειες ρυζιού, προκαλεί ανεξέλεγκτες πλημμύρες στην περιοχή.

Ο Tζορτζ Μουαρό στέκεται μπροστά από τα μαραμένα του καλαμπόκια, που καταστράφηκαν όταν τα σκέπασε το νερό. «Τα έχω χάσει όλα, τις καλλιέργειες, τα ζώα, δεν έχω πια πώς να ζήσω εδώ». Ο Αϊράστο Ντίτου, ένας άλλος κάτοικος συμπληρώνει με θυμό: «Λυπάμαι που το λέω, αλλά η κυβέρνησή μας ζει ακόμα στις αποικιοκρατικές μέρες. Κάθεται σε γραφεία στο Ναϊρόμπι, ζητώντας από τον αμερικάνικο λαό να μας βοηθήσει.
 Και αυτό είναι που εκμεταλλεύεται η Dominion εδώ. Και αρπάζει ακόμα περισσότερες εκτάσεις, αφήνοντας τους Κενυάτες χωρίς γη».
Οι τοπικές κοινότητες λένε πως έχουν χάσει τη δυνατότητα να παράγουν μόνοι τους το φαγητό τους. Σύντομα θα χρειαστεί και αυτοί να λάβουν επισιτιστική βοήθεια, παρ’ ότι ζουν σε μια εύφορη περιοχή.
Έτσι ένας φαύλος κύκλος εξάρτησης θα συνεχιστεί, εγκλωβίζοντας περαιτέρω τους Αφρικανούς στη φτώχεια και την πείνα. Το τελευταίο διάστημα, όλο και περισσότερες φωνές εναντιώνονται σε αυτό. Ο Τζέιμς Σικουάτι, εδώ και πολλά χρόνια, δηλώνει εμφατικά πως πρέπει να σταματήσει η επισιτιστική βοήθεια στην Αφρική:
«Για να βοηθήσουμε τον Αφρικανό δεν πρέπει να αρκεστούμε στην παροχή μερικών τσουβαλιών με σιτηρά στους ανθρώπους που βλέπουμε ότι λιμοκτονούν, αλλά πρέπει να αρχίσουμε να ανακρίνουμε το παγκόσμιο διατροφικό σύστημα και το πώς καθιστά τους Αφρικανούς που ζουν σε αγροτικά χωριά να καταλήγουν να μην έχουν καθόλου τροφή».

Σχόλιο κάτω από το κείμενο:(antonisk)
Για μια ακόμα φορά φαίνεται ότι το ΔΝΤ είναι υπεύθυνο για την εξαθλίωση μιας χώρας.
Αν δεν επέβαλλε τους όρους του στην αγροτική πολιτική της χώρας, οι άνθρωποι δεν θα εξαρτώνταν απ'τους-ελαφρά τη καρδία-αυτοεπικαλούμενους "φιλανθρώπους",αλλά θα αξιοποιούσαν τη γη τους για να ζήσουν.
Δεν είχαμε ιδέα ότι με τη συνεισφορά μας με χρήματα  στον κόσμο της φιλανθρωπίας, ουσιαστικά συμβάλαμε στην καταστροφή μιας χώρας και εξυπηρετήσαμε τα συμφέροντα κάποιων αόρατων κομφορτιστών(για να μην πω τίποτε άλλο).
Συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ που ρίχνει φως στα σκοτεινά μονοπάτια της ανθρώπινης ύπαρξης, στη βρωμιά και το φαρισαϊσμό της εποχής μας.
Αναδημοσίευση από:


Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Το 4ο Φεστιβάλ Αλληλέγγυας & Συνεργατικής Οικονομίας


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μέλη διαφόρων δικτύων αλληλεγγύης, συνεργατικών πρωτοβουλιών και καινοτόμων δομών στην Ελλάδα οργανώνουν, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, το Φεστιβάλ Αλληλέγγυας & Συνεργατικής Οικονομίας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από τις 16 έως τις 18 Οκτωβρίου 2015 στο Πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνα.

Φέτος θέλουμε να περάσουμε αποκλειστικά στην πράξη και να αναδείξουμε αξιόλογες πρακτικές με στόχο να εμπνεύσουμε την κοινωνία και να αποδείξουμε ότι υπάρχουν εκείνες οι εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν να καλύψουμε τις ανάγκες μας.
Θέλουμε να ανοιχθούμε περισσότερο προς την κοινωνία και να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά το σύνθημα μας 'Ένας άλλος κόσμος είναι υπαρκτός'' και αναγκαίος περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Ένας κόσμος που στηρίζεται στη δημιουργία, στην αυτάρκεια, στη βιωσιμότητα και στην αλληλεγγύη.
Γι' αυτό το λόγο θα δημιουργήσουμε στο χώρο του φεστιβάλ, ένα αυτόνομο χωριό μέσα στο όποιο θα γίνονται πρακτικά εργαστήρια, θα δίνονται απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα και θα γίνονται συζητήσεις.

Στις θεματικές γωνιές του χωριού, ο επισκέπτης θα είναι σε θέση να καλύψει ή να μάθει πως μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του σε τροφή, υγεία,παιδεία, εργασία, ενέργεια, τεχνολογία, στέγαση, μετακίνηση κ.α.
 Μέσα στο φεστιβάλ θα λειτουργήσει και το εναλλακτικό μας νόμισμα με το οποίο θα γίνονται οι συναλλαγές με επιλεγμένους παραγωγούς προϊόντων και χρηστικών αγαθών που προκύπτουν από επανάχρηση.
Θα λειτουργήσει ανταλλακτικό παζάρι ρούχων και βιβλίων, συλλογική κουζίνα και όσοι προσφέρουν εργασία (οι Συγχωριανοί) θα αμείβονται με δωρεάν φαγητό για τις υπηρεσίες τους.
Στο Φεστιβάλ επίσης θα παρουσιαστούν καλλιτεχνικά δρώμενα και η κάθε βραδιά θα κλείνει με μουσικές και χορό.
Σκοπός του φεστιβάλ είναι να δώσει πρακτικά το παράδειγμα ενός άλλου κόσμου που είναι εδώ, να αποδείξει ότι μπορούμε να ζήσουμε κι αλλιώς. Σημαντική θα είναι και η προσπάθεια που θα παρουσιαστεί για να υπάρχει συνέχεια της λειτουργίας του αυτόνομου χωριού και μετά το τέλος του φεστιβάλ, μέσω της δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου Συνεταιρισμού στην Αθήνα και στο Ηράκλειο.

Το  Φεστιβάλ Αλληλέγγυας & Συνεργατικής Οικονομίας εκφράζει έναν κόσμο που προάγει την επικοινωνία, και την αμοιβαία ανταλλαγή με στόχο τη μετάβαση σε μία κοινωνία βασισμένη στη συμμετοχή και τη συνεργασία, την αυτοδιαχείριση, την αλληλεγγύη, τη βιωσιμότητα, την αυτάρκεια και το σεβασμό στη Φύση και τον Άνθρωπο.
Θέλουμε το φεστιβάλ να μιλήσει στις καρδιές εκείνων που αναζητούν εναλλακτικές ανθρώπινες λύσεις και να αποτελέσει πηγή έμπνευσης  για το ξεκίνημα παρόμοιων πρωτοβουλιών σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Θέλουμε να ενωθούμε και μαζί να περάσουμε στην πράξη.
Πάρτε μέρος με τις δράσεις σας.
Για περισσότερες πληροφορίες:
Ιστοσελίδα: http://www.festival4sce.org
Ε-mail:          festival.economicsolidarity@gmail.com
Twitter:       @athensfest4sce
Facebook:   https://www.facebook.com/festival4sce


Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Αιθιοπία: Η κλεμμένη γη


Της Agnès Stienne*

Μετάφραση Βασιλοπούλου Κορίνα


Αιθιοπία, μια χώρα πλούσια σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις που υποφέρει από πείνα…
Ένα επίκαιρο κείμενο για τα αίτια της ανθρωπιστικής κρίσης σε ένα από τα πολλά κράτη της Αφρικής.
 H διατροφική κρίση του 2008, η οποία εκδηλώθηκε με βίαιες εξεγέρσεις λόγω πείνας στις αναπτυσσόμενες χώρες, εξαπέλυσε ένα κίνημα εκμίσθωσης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων: μεγάλες δυνάμεις της οικονομίας ή της "agrobusiness" έχουν υφαρπάξει περίπου 60 με 80 εκατομμύρια εκτάρια της πιο εύφορης γης από τους μικροκαλλιεργητές. Για παράδειγμα, στην Αιθιοπία.
Στη συνέχεια  ένα κίνημα εκμίσθωσης των καλλιεργήσιμων εκτάσεων σάρωσε πολλές από τις δεινοπαθούσες χώρες από τα μεγάλα τραστ της οικονομίας .

Γεωγραφία

Εδώ, οι αγροτικές εκτάσεις – οι οποίες χρησιμοποιούνται για καλλιέργεια ή για βοσκή – αποτελούν το 35% του εδάφους .
Από αυτές τις εκτάσεις, το 40% είναι αφιερωμένο στις καλλιέργειες.
Από τα 90 εκατομμύρια των κατοίκων, το 83% κατοικεί σε αγροτικές περιοχές και ζει κατά κύριο λόγο από την οικογενειακή γεωργία.

Χθες

Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, η αγροτική μεταρρύθμιση μετατρέπει το σύνολο των αγροτικών εκτάσεων σε « κοινά αγαθά » : γίνονται, όντως, ιδιοκτησία του κράτους.
 Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί παραχωρούν στις οικογένειες που το επιθυμούν μερικά στρέμματα για να καλλιεργήσουν, καθώς και το δικαίωμα  της επικαρπίας σε χωράφια που δεν ξεπερνούν τα 10 εκτάρια (οι βοσκοί,κυρίως  κτηνοτρόφοι βοοειδών που αποτελούν το 12% του πληθυσμού, αποκλείονται από αυτή τη διάταξη).

Εξάλλου, υπάρχει και το παραδοσιακό δικαίωμα πρόσβασης στους κοινόχρηστους χώρους για τη βοσκή, το κυνήγι, το ψάρεμα και τη συλλογή θεραπευτικών βοτάνων) [1].
To Σύνταγμα του 1995 επικυρώνει το καθεστώς της γης ως « κοινό κτήμα του έθνους και του αιθιοπικού λαού », η οποία με αυτό τον τρόπο, δεν μπορεί ούτε να πουληθεί ούτε να γίνει αντικείμενο ανταλλαγής. Κατοχυρώνεται η δωρεάν πρόσβαση στη γη για καλλιεργητές και κτηνοτρόφους, καθώς
και η προστασία από εκκένωση. Την επόμενη χρονιά ωστόσο, μια διάταξη την οποία υιοθετούν τέσσερεις περιοχές - Γκαμπέλα, Αφάρ, Σομάλι και Μπενιγκανγκούλ-Γκουμούζ –
δίνει την άδεια για εκμίσθωση (leasing) [2].

Κατακερματισμός

Οι αγρότες δεν καταφέρνουν να αποκτήσουν τα δέκα εκτάρια στα οποία θεωρητικά έχουν δικαίωμα. « Το 2000, το 87,4% των οικογενειών στις αγροτικές περιοχές είχε στη διάθεσή του λιγότερα από δύο εκτάρια », σχολιάζει ο Σαμουέλ Γκεμπρεσελασιέ από την οργάνωση Future Agricultures Consortium. [ Το 64,5% ανάμεσά τους εκμεταλλεύεται λιγότερο από ένα εκτάριο γης και το 40,6% μισό εκτάριο ή και ακόμα λιγότερο. Αγροκτήματα τόσο μικρά συνήθως τεμαχίζονται σε δύο ή τρία χωράφια. Ένα αγρόκτημα μεσαίου μεγέθους μπορεί να προσφέρει μόνο το 50% του ελάχιστου εισοδήματος που χρειάζεται μια οικογένεια για να ζήσει κάτω από το όριο της φτώχειας ]. 
Δηλαδή, για να μπορέσει να τραφεί επαρκώς μια οικογένεια στην Αιθιοπία με τέσσερα παιδιά, χρειάζεται το λιγότερο δύο εκτάρια. Για να μπορέσει να πουλήσει το πλεόνασμα της παραγωγής της στην αγορά, χρειάζεται περισσότερα [3].

Κατάληψη

Το Παράρτημα του ΟΗΕ για την Τροφή και τη Γεωργία (FAO) και η Παγκόσμια Τράπεζα ορίζουν ως « κατάληψη γαιών [4] » την παραχώρηση εδαφών που η επιφάνειά τους ξεπερνά τα χίλια εκτάρια, δηλαδή τα 10 τετραγωνικά χιλιόμετρα, τα οποία και εξασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια για 500 οικογένειες.

Από τις αρχές του 2000, ο πρωθυπουργός Μέλες Ζενάουι ανέθεσε στο Agricultural Investment Support Directorate (AISD), υπηρεσία του υπουργείου γεωργίας, την αποστολή να προτείνει σε ξένους επενδυτές την ενοικίαση μεγάλων εκτάσεων. 
Σύμφωνα με λεπτομερή έρευνα του The Oakland Institute το 2011, τουλάχιστον 3,6 εκατομμύρια εκτάρια γης έχουν ήδη μεταβιβαστεί σε επενδυτές.
 Αριθμός που επιβεβαιώνεται και από το Human Rights Watch (HRW/ Παρατηρητήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα), το οποίο προσθέτει ότι άλλα 2,1 εκατομμύρια εκτάρια διατίθενται μέσω του AISD με άκρως δελεαστικούς όρους : γελοίες τιμές ενοικίασης και άφθονοι υδάτινοι πόροι. 
Πίσω από τα ψηλά φράγματα που περικλείουν αυτές τις αχανείς εκτάσεις, παραδομένες  στην υπερεκμετάλλευση, το βαρύ πυροβολικό της « agrobusiness », ενίοτε υπό το βλέμμα της τοπικής αστυνομίας, αναδιαμορφώνει το τοπίο : ορδές από μπουλντόζες, τούνελ πλαστικού μέχρι εκεί που χάνεται το μάτι, εκμηχάνιση, πετροχημικές εισροές, κλπ.

Πληθυσμός

Η δυναμική της « κατάληψης » συνοδεύεται από σημαντικά προγράμματα μετεγκατάστασης των αυτοχθόνων : αυτό αφορά 1,5 εκατομμύριο άτομα, εκ των οποίων οι 500.000 ζουν στην περιοχή του Άφαρ, άλλες 500.000 στο Σομάλι, 225.000 στο Μπενισανγκούλ-Γκουμούζ και 225.000 στη Γκαμπέλα [5].
Σε αυτή την τελευταία περιοχή όπου το 42% των εκτάσεων έχει απαλλοτριωθεί, ζητούν από τους κατοίκους να πάνε να βοσκήσουν αλλού τα κοπάδια τους. Ένα πρώτο κύμα « μεταστέγασης σε χωριά » με τριετή ορίζοντα ξεκίνησε το 2010 και αφορούσε 45.000 οικογένειες των φυλών Ανουάκ και Νούερ. 
Σκοπός ήταν να εγκαταστήσουν τις κοινότητες σε πιο σύγχρονα χωριά εξοπλισμένα με καλύτερες υποδομές (σχολεία, κέντρα υγείας, δρόμους, αγορές) και να παραχωρήσουν επιτέλους τρία ή τέσσερα εκτάρια καλλιεργήσιμης γης σε κάθε οικογένεια.

Αυτό που φαινόταν ελκυστικό στα χαρτιά αποδείχθηκε καταστροφή στην πράξη. Το σχέδιο δεν ελάμβανε υπόψη τις απολύτως βασικές ανάγκες των κοπαδιών : το νερό για παράδειγμα. Εν συνεχεία, οι αρχές δεν έλαβαν καμία μέριμνα για να καλύψουν το διάστημα που μεσολαβούσε ανάμεσα στη στιγμή όπου τα παλιά χωράφια θα εγκαταλείπονταν μαζί με τη σοδειά τους και τη στιγμή όπου τα νέα χωράφια, μετά το ξεχέρσωμα, τη σπορά, το πότισμα και την καλλιέργεια, θα έδιναν τους καρπούς τους. 
Το Human Rights Watch, το οποίο βρέθηκε επί τόπου το 2011, ανέφερε ότι αφού οι κάτοικοι απέρριψαν το πρόγραμμα μετεγκατάστασης που τους είχε προτείνει η τοπική κυβέρνηση, εξαναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους, κυνηγημένοι από την αστυνομία και τον στρατό. Η καταστολή αυτή άφησε πίσω της γύρω στους 300 νεκρούς. Πολλοί χωρικοί φυλακίστηκαν αυθαίρετα, ενώ πολλές γυναίκες έπεσαν θύματα βιασμού.

Οργή

Η συνέχεια είναι γνωστή : ελάχιστοι μύλοι, καθόλου πόσιμο νερό, κλπ. Τα σχολεία βρίσκονται πάλι χωρίς δασκάλους και τα κέντρα υγείας χωρίς προσωπικό, αφού όλοι υποχρεώθηκαν να δουλέψουν στο εργοτάξιο της μετεγκατάστασης για να τους επιτραπεί να συνεχίσουν… Ακόμα και οι έφηβοι έπρεπε να συμμετέχουν στις εργασίες αν ήθελαν να πάρουν την άδεια για να περάσουν τις εξετάσεις τους. Για αμοιβή, η κάθε οικογένεια έλαβε από ένα χωράφι μεγέθους από 0,25 ως 0,50 εκτάρια, σε γενικές γραμμές όχι ιδιαίτερα γόνιμο και το οποίο έπρεπε να ξεχερσώσει χωρίς εργαλεία…

Η οργή του κόσμου δεν επηρεάζει στο ελάχιστο τους στρατηγικούς σχεδιασμούς που αποφασίζονται στους διαδρόμους των υπουργείων. Ανάμεσα στα ονόματα των επενδυτών φιγουράρουν η σαουδαραβική Saudi Star και η ινδική εταιρεία Karuturi. Η πρώτη επιτρέπει στη Σαουδική Αραβία να διατηρήσει τους φυσικούς της πόρους, ανάμεσά τους το νερό. Η δεύτερη κάνει μπίζνες. Παρόντες είναι επίσης η Ευρώπη, οι ΗΠΑ και το Ισραήλ και μάλιστα με έντονη δραστηριότητα, ιδίως στην παραγωγή βιοκαυσίμων.
Φυτείες σόργου
« Γενικό συμφέρον »
Για να δικαιολογήσει την παράνομη απαλλοτρίωση γης από τους πιο ευπαθείς και παραγκωνισμένους πληθυσμούς – η οποία απαγορεύεται εκτός αν πρόκειται για δημόσιους σκοπούς « γενικού συμφέροντος » -, η κυβέρνηση δηλώνει ανερυθρίαστα ότι οι εκτάσεις που παραχωρήθηκαν έμεναν ανεκμετάλλευτες. 
Ο στόχος στην πραγματικότητα είναι να μπει τέρμα στις πολιτισμικές πρακτικές αυτών των αγροτικών κοινοτήτων, στις οποίες η παραδοσιακή γεωργία συναντάται με την αγροτική κτηνοτροφία του παρελθόντος.

Αυτές οι τεχνικές χρειάζονται οπωσδήποτε εκσυγχρονισμό προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοση και να διευκολυνθεί η δουλειά. Αλλά, η γεωργία παραμένει ο φτωχός συγγενής της αιθιοπικής πολιτικής. Η έλλειψη κατάρτισης των χωρικών μεγαλώνει το χάσμα ανάμεσα σε μια γεωργία μικρής κλίμακας που σέβεται το περιβάλλον και σε μια άλλη που να είναι σε θέση να θρέψει τον πληθυσμό. Ωστόσο, αν οι οικογένειες είχαν στη διάθεσή τους τέσσερα με πέντε στρέμματα ποιοτικής καλλιεργήσιμης γης που να ποτίζεται επαρκώς, η χώρα θα μπορούσε να επιτύχει τη διατροφική επάρκεια.

Αλλά, οι κυβερνώντες και οι οικονομικές δυνάμεις αποφάσισαν διαφορετικά : από το 2006, οι εισαγωγές αγροτικών ειδών πρώτης ανάγκης (σιτάρι, σόργο και φοινικέλαιο) έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Το 2010, η Αιθιοπία εισήγαγε από τις ΗΠΑ το 95% του σόργου [6] που καταναλώνει !
Η κυβέρνηση δικαιολογεί την κρατική λεηλασία με την ανάγκη για ξένο συνάλλαγμα, ούτως ώστε να κατασκευαστούν οι υποδομές που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της χώρας. Αλλά, σε αυτή την περίπτωση, πως εξηγείται το γεγονός ότι εκτάσεις ανάλογης ποιότητας που στη Μαλαισία νοικιάζονται 300 ευρώ το χρόνο ανά εκτάριο εδώ νοικιάζονται μόλις 1,5 ευρώ ;

Notes
[1] Johan Helland, « Regime foncier pastoral en Ethiopie », VertigO, hors-serie n° 4, Νοέμβρης 2007.

[2] Tomaso Ferrando, « L’accaparement des terres ou comment la loi expulse les gens de leurs terres », Pambazuka, n° 247, 4 Ιουλίου 2012.

[3] « Issues pour l’agriculture ethiopienne : options et scenarios », Point Info 002, Future Agricultures Consortium, Ιανουάριος 2006.

[4] Διαβάστε Benoit Lallau, « Quand la Banque mondiale encourage la razzia sur les terres agricoles », Le Monde diplomatique, Σεπτέμβριος 2011. 
Δείτε επίσης στην ιστοσελίδα :http://www.monde-diplomatique.fr/carnet/2011-12-16-terres-agricoles
το διαδικτυακό ντοκιμαντέρ του Philippe Revelli « Ruee sur les terres agricoles au Mali », Δεκέμβριος 2011.

[5] « Ethiopie : les deplacements forces provoquent la faim et ladetresse », Human Rights Watch, 18 Ιανουαρίου 2012.

[6] ΣτΜ : είδος δημητριακού, εξαιρετικά ανθεκτικού, το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί με ελάχιστο νερό.

* Η Agnès Stienne είναι δημοσιογράφος και γραφίστρια.

Πηγή κειμένου :http://www.monde-diplomatique.gr/spip.php?art
www.monde-diplomatique.fr 


Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Βοηθήστε να μαθευτεί #FreeNimr

Σεπτέμβριος 21, 2015


Ο χρήστης Αννέτα έκανε retweet
 Gavin Newlands MP ‏@GavinNewlandsMP  
S. Arabia will crucify & behead protestor Ali Mohammed al-Nimr. UK Gov prioritise trade above human rights
#FreeNimr 


NowThis@nowthisnews  
Saudi Arabia is about to execute a young political protester whom was tortured into signing a confession #FreeNimr 

Η  χώρα που είναι  επικεφαλής του Συμβουλίου της Επιτροπής για την υπεράσπιση των Aνθρωπίνων Δικαιωμάτων  του ΟΗΕ! είναι έτοιμη να εκτελέσει έναν πολιτικό ακτιβιστή.

Η δυσαρέσκεια είναι μεγάλη και ο  ΟΗΕ δέχεται "κύματα"κριτικής  γι'αυτή την επιλογή.
Αντιγράφω από το Πρώτο θέμα:
Ο 20χρονος πλέον Άλι, συνελήφθη το 2012 με την κατηγορία της συμμετοχής σε διαδηλώσεις κατά των αρχών και καταδικάστηκε σε θάνατο με αποκεφαλισμό.
Ο Νιμρ είναι μεταξύ των προσώπων που πρωτοστάτησαν στο κίνημα αμφισβήτησης που είχε συνταράξει το 2010 την επαρχία της ανατολικής Σαουδικής Αραβίας, μιας χώρας όπου η πλειονότητα των κατοίκων είναι σουνίτες. 
Ο πατέρας του Άλι  έχει παραδεχθεί ότι ο γιος του είχε συμμετάσχει πριν από τέσσερα χρόνια, την εποχή που ήταν μαθητής, στις διαδηλώσεις των σιιτών στην περιοχή του. Επιβεβαιώνει, ωστόσο, ότι είναι αθώος για τις περισσότερες από τις κατηγορίες για τις οποίες έχει καταδικαστεί, όπως εκείνη της ληστείας, της επίθεσης εναντίον των αστυνομικών δυνάμεων και της ρίψης μολότοφ.
Η γαλλική κυβέρνηση κάλεσε τη Σαουδική Αραβία να μην προχωρήσει στην εκτέλεση του νεαρού σιίτη, με το επιχείρημα ότι όταν συνελήφθη ήταν ανήλικος. 
«Η Γαλλία εκφράζει την ανησυχία της για την κατάσταση του Άλι αλ Νιμρ, που έχει καταδικαστεί σε θάνατο παρά το γεγονός ότι ήταν ανήλικος την περίοδο που εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα» δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Ρομέν Ναντάλ, ο οποίος συμπλήρωσε «καθώς είμαστε αντίθετοι στην επιβολή της θανατικής ποινής σε οποιαδήποτε περίσταση και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ζητάμε την ακύρωση της εκτέλεσης».
http://www.protothema.gr/world/article/511918/saoudiki-aravia-pateras-zita-apo-ton-vasilia-na-harisei-ti-zoi-ston-gio-tou

Πολλές από τις οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταγγέλλουν ότι ο Άλι υπέγραψε ομολογία μετά από βασανιστήρια, και καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση να επέμβει για να σωθεί η ζωή του.

Anonymous ‏@Anonycast  
US State Department “Welcomes” News That Saudi Arabia Will Head U.N. Human Rights Panel http://interc.pt/1NTvVNe  by @ggreenwald #FreeNimr

Κείμενα για τις εξελίξεις στον ΟΗΕ 
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=408734&catID=4
 http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.gr/2015/09/o-ohe.html
http://www.voicenews.gr/index.php/diethni/39439-2015-09-22-16-05-34.html
Για την Σαουδική Αραβία:
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=731843
Αφίσες  συμπαράστασης στους δρόμους της Νέας Ζηλανδίας καταδικάζουν το καθεστώς της τυραννίας.
Η διεύθυνση URL του Tweet για τον  Ali Mohammed al-Nimr είναι:https://twitter.com/GavinNewlandsMP/status/646612410380500993

Διαδώστε την είδηση πριν να είναι αργά

Περισσότερα εδώ:https://twitter.com/hashtag/FreeNimr?src=hash




Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Grant visas to refugees before they take the death route


Ζητάμε από τις δυτικές κυβερνήσεις να δημιουργήσουν νόμιμες οδούς για τους πρόσφυγες όπου θα παραχωρούνται βίζες για ανθρωπιστικούς λόγους και θα βοηθούν στην επανένωση οικογενειών και τη μετεγκατάστασή τους πριν εκείνοι να αναγκάζονται να παίρνουν τον «δρόμο του θανάτου» για την Ευρώπη.

Ζητάμε οι Ευρωπαϊκές χώρες, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς να μεριμνήσουν ώστε να δημιουργηθούν νόμιμοι μηχανισμοί μέσω των οποίων οι Σύροι που έχουν εγκλωβιστεί στην Τουρκία, το Λίβανο και την Ιορδανία να μπορούν να αιτηθούν, και να λαμβάνουν βίζες και ταξιδιωτικά έγγραφα ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν στη χώρα επιλογής τους.

Υπογράψετε  την αναφορά (εδώ)

Συρία: Οι τζιχαντιστές ισοπέδωσαν μοναστήρι 1.500 ετών
22/8/15
Πρόκειται για ένα αρχαίο χριστιανικό μοναστήρι, ηλικίας 1.583 ετών,έναν από τους σημαντικότερους θησαυρούς της χώρας στην επαρχία Χομς της κεντρικής Συρίας. 
Από τις αρχές του 2015 το Ισλαμικό Κράτος έχει  λεηλατήσει και καταστρέψει πολλούς ανεκτίμητους αρχαιολογικούς θησαυρούς στη Συρία, μεταξύ των οποίων και την αρχαία πόλη της Παλμύρας. Οι τζιχαντιστές εξολοθρεύουν όποιον τους αντιστέκεται και παράλληλα φροντίζουν να καταστρέψουν  την ιστορία και τον πολιτισμό των λαών που καταλαμβάνουν.
Μα δεν είναι μόνο αυτά που έχουμε μάθει ότι συμβαίνουν.Αυτός ο πόλεμος έχει κάτι πολύ διαφορετικό.

"Το Ισλαμικό Κράτος περιμένει τον στρατό της "Ρώμης", της οποίας η ήττα στο Dabiq της Συρίας, θα ξεκινήσει την αντίστροφη μέτρηση για την Αποκάλυψη!

Τι θέλει πραγματικά  το ISIS;
Από πού προέρχονται, και ποιες είναι οι προθέσεις τους; 
Το Ισλαμικό Κράτος (που αναφέρεται και ως ISIS)δεν είναι απλώς μια συλλογή  ψυχοπαθών. Πρόκειται για μια θρησκευτική ομάδα με προσεκτικά επιλεγμένες ιδέες μεταξύ των οποίων, και ότι αποτελούν βασικό παράγοντα της επερχόμενης Αποκάλυψης. 
Η άγνοια  σχετικά με τα ιδεώδη της ομάδας  έχει συμβάλει σε σημαντικά στρατηγικά λάθη.
Δεκάδες χιλιάδες αλλοδαποί μουσουλμάνοι πιστεύεται ότι έχουν μεταναστεύσει στο Ισλαμικό Κράτος. Οι νεοσύλλεκτοι κατάγονται από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Αυστραλία, την Ινδονησία, τις Ηνωμένες 
Πολιτείες, και πολλά άλλα μέρη. 
Πολλοί έχουν έρθει να πολεμήσουν και πολλοί προτίθενται να πεθάνουν.
 Η δημιουργία του χαλιφάτου ξύπνησε μεγάλα τμήματα του νόμου του Κορανίου που παρέμεναν στην αδράνεια, και απαιτείται πλέον να αναγνωρίζεται σαν τέτοιο από όλους τους μουσουλμάνους και όσους μεταναστεύσουν. 
(Associated Press)
Το τελευταία χαλιφάτο ήταν η Οθωμανική αυτοκρατορία, η οποία έφτασε στο αποκορύφωμά της κατά τον 16ο αιώνα και στη συνέχεια γνώρισε μια μακρά παρακμή, 
μέχρι την κατάργησή της από τον ιδρυτή της Τουρκικής Δημοκρατίας, τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ το 1924. 
" Η αποτυχία μας να εκτιμήσουμε τις ουσιώδεις διαφορές μεταξύ της ISIS και της Αλ-Κάιντα έχει οδηγήσει σε επικίνδυνες αποφάσεις"
λέει ο Will McCants του Brookings Institution, που γράφει ένα βιβλίο για  την αποκαλυπτική σκέψη του Ισλαμικού κράτους στον  Graeme Wood σε ένα μεγάλο αλλά επεξηγηματικό άρθρο που αξίζει να του δώσουμε προσοχή.
Η απλότητα  των παραπάνω ερωτημάτων μπορεί να απατούν, αλλά λίγοι ηγέτες της Δύσης φαίνεται να γνωρίζουν τις απαντήσεις. 

Εδώ  η συνέχεια αυτής της ξενάγησης :
http://www.theatlantic.com/features/archive/2015/02/what-isis-really-wants/384980/


Ο χάρτης  δείχνει τα εδάφη που βρίσκονται  υπό τον έλεγχο του χαλιφάτου, στις 15 Ιανουαρίου αυτής της χρονιάς. 
Και εδώ μια σειρά άρθρων σχετικά με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.
http://www.brookings.edu/blogs/markaz/posts/2015/09/14-america-to-blame-for-baghdadi
Ο ιστότοπος του Graeme Wood εδώ:http://gcaw.net/



Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

#OXIteam




 Jo Di Graphics ?@jodigraphics15  9 Σεπ
Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν μπορούν να συμπληρώσουν την ακόλουθη φόρμα: http://bit.ly/oxiteam 


Jo Di Graphics ?@jodigraphics15  13 Σεπ
Ποιές είναι οι προσδοκίες σας από τη δημιουργία αυτής της ομάδας;
Κάποιες από τις δικές σας απαντήσεις [μέρος Α'] 


https://www.youtube.com/watch?v=HNakoxH09rs

Jo Di Graphics @jodigraphics15  28 Σεπ
Η 1η φάση προσκλήσεων γ όσους βρέθηκαν σ κάποια απ'τις συναντήσεις ολοκληρώθηκε. Όποιος δεν πήρε e-mail ας στείλει στο oxi2015team@gmail.com

Δείτε κι αυτό

Jo Di Graphics ?@jodigraphics
#stis20septembri ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ - #ekloges2015_round2 

Η ψήφος σου έχει δύναμη! Αξιοποίησέ την



Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Γιορτές Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας


5η Γιορτή Οικολογικής Γεωργίας & Χειροτεχνίας Θεσσαλονίκης 10 με 13 Σεπτεμβρίου 2015, πάρκο Ν. Ελβετίας Θεσσαλονίκη
Ο θεσμός των πανελλαδικών γιορτών Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας, ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη πριν από 22 χρόνια και ταξιδεύει κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη της χώρας. Με τις ρίζες της σε αυτό τον θεσμό, ξεκίνησε από το 2011 στη Θεσσαλονίκη, η τοπική γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας. Έχουν διοργανωθεί ως τώρα 4 Οικογιορτές στο πάρκο της Νέας Ελβετίας κάθε Σεπτέμβριο. Για φέτος στο ίδιο πάρκο θα πραγματοποιηθεί η 5η Οικογιορτή από 10 ως και 13 Σεπτεμβρίου 2015. 
Παραγωγοί, μεταποιητές και χειροτέχνες κυρίως από την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, αλλά και από την υπόλοιπη Ελλάδα, συναντιόνται, ανταλλάσσουν απόψεις και εκθέτουν καθαρά προϊόντα φτιαγμένα με μεράκι και οικολογική συνείδηση.


H  22η Πανελλαδική Γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας  θα πραγματοποιηθεί στην πόλη των  Τρικάλων  από την Παρασκευή 25 ως και την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015.


Διακήρυξη Οικογιορτής

Προεικόνιση της κοινωνίας που θέλουμε

    Ως απάντηση στην κοινωνική, οικολογική, οικονομική κρίση που βιώνουμε προτείνουμε έναν αλλο τρόπο ζωής και παραγωγής, ενάντια στη λεηλασία της Γης, στην καταστροφή τoυ περιβάλλοντος και των τοπικών κοινωνιών και δημιουργούμε τον κόσμο που θέλουμε μέσα στον κόσμο που θέλουμε να ξεπεράσουμε.
·         Αναδεικνύουμε τα κεντρικά προτάγματα κάθε οικογιορτής που είναι: η άμεση σχέση μεταξύ παραγωγών και πολιτών χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων, η υποστήριξη των μικρών παραγωγών, το μοίρασμα των γνώσεων και των εμπειριών και η προώθηση της οικολογικής γεωργίας και χειροτεχνίας.
 ·       Η Οικογιορτή διοργανώνεται απ' τους ίδιους τους παραγωγούς και προτάσσει την αυτο-οργάνωση και την άμεση δημοκρατία, την προώθηση της μικρής παραγωγής, την οικοτεχνία και την μεταποίηση με παραδοσιακές μεθόδους, τις παραδοσιακές χρήσεις των βοτάνων με θεραπευτική και καλλυντική δράση.
 ·        
          Προτάσσουμε τα συνεργατικά αυτοδιαχειριζόμενα εγχειρήματα ως απάντηση στην ανεργία και την εργασιακή εκμετάλλευση.

Η ζωή δεν είναι εμπόρευμα. Είναι χαρά, είναι δημιουργία, είναι συνεργασία, είναι γιορτή.

 Περισσότερες πληροφορίες:
http://oikogiorti.gr/panelladiki-oikogiorti/50-22-25-27-2015.html
Το πρόγραμμα της Οικογιορτής
http://oikogiorti.gr/panelladiki-oikogiorti/50-panelladiki-oikogiorti-2015.html

5η Πανευβοϊκή Γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας
Χαλκίδα, 18-19-20 Σεπτεμβρίου 2015
Χρωστάμε ένα μέλλον βιώσιμο… προχωράμε μαζί!
Να ΄μαστε πάλι εδώ! Επιμένοντας στην παρουσίαση και ανάδειξη διαφορετικών από τη κυρίαρχη τάση και λογική, προσπαθειών που συντελούνται από πληθώρα οικοπαραγωγών και χειροτεχνών. Και εάν αυτή η διαφορετικότητα πριν από μερικά χρόνια, φάνταζε για ορισμένους, απλά μια ακόμη κατάθεση εναλλακτικής πρότασης, σήμερα όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα της ύπαρξης και ανάπτυξης μιας διαφορετικής συνθήκης ζωής. Το ζοφερό πολιτικοοικονομικό περιβάλλον συνεχίζει να αποδομεί και να συνθλίβει, ανθρώπους και περιβάλλον. 

Η έντονη και συνεχιζόμενη φτωχοποίηση του πληθυσμού, σε συνδυασμό με άλλες εν εξελίξει διεργασίες, εντείνουν από τη μια χαρακτηριστικά απογοήτευσης, παραίτησης και αδρανοποίησης. Αλλά από την άλλη, κινητοποιούν για πολλούς τις συλλογικές προσπάθειες, τις ανταλλαγές, την αλληλεγγύη και απόπειρες εφαρμογής άλλων τρόπων και μέσων επιβίωσης.

Στις πρώτες τοπικές πανευβοϊκές οικογιορτές, θέλαμε να στιγματίσουμε και να «σαμποτάρουμε τη κατανάλωση», όπως αυτή διαμορφωνόταν ως πρότυπο και μοντέλο από το κυρίαρχο πολιτικοοικονομικό κατεστημένο.
 Σήμερα, στη παρατεταμένη περίοδο «κρίσης», που το καταναλωτικό μοντέλο καταρρέει, προβάλλουν με μεγαλύτερη συνέπεια και αποτελεσματικότητα προσπάθειες που είναι απαραίτητες για την κοινωνία και τον αξιοπρεπή βιοπορισμό των ανθρώπων. 
Η αλληλέγγυα οικονομία μεταξύ παραγωγών-χειροτεχνών και της υπόλοιπης κοινωνίας, μπορεί να διαμορφώσει τις συνθήκες εκείνες ώστε η δημιουργία μικρών μονάδων, με έμφαση στη τοπικότητα και στη συμμετοχική λειτουργία, να δώσει λύσεις αλλά και εκείνα τα κοινωνικά χαρακτηριστικά που αποτελούν αναγκαία συνθήκη για τον άνθρωπο, όπως η ισότητα και η ελευθερία.

Η 5η Πανευβοϊκή Γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας, υποστηρίζει τις παραγωγικές δραστηριότητες και τη συνεργασία των παραγωγών μεταξύ τους, στηρίζει την άμεση προσωπική σχέση παραγωγού-καταναλωτή και την τοπικότητα των προϊόντων. Επιπλέον, προβάλλει και προωθεί το πρόταγμα για δίκαιη και καθαρή τροφή για όλους, αποσυνδεόμενη από την έντονη εμπορευματοποίηση.

Όπως σημειώναμε και στην 20η Πανελλαδική γιορτή Οικολογικής Γεωργίας, στη Χαλκίδα το 2013: «Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε σημαντικά προβλήματα της γεωργίας, του περιβάλλοντος και του ανθρώπου γενικότερα, προτείνοντας νέους δρόμους, φέρνοντας σε άμεση επαφή και ζύμωση παραγωγούς, χειροτέχνες, συλλογικότητες και γενικότερα ανθρώπους με κοινό όραμα για ένα καλύτερο κόσμο. 
Διαλέξαμε ένα τρόπο ζωής κοντά στο φυσικό μας περιβάλλον, κοντά στις αληθινές ανθρώπινες σχέσεις, μέσα στον κόσμο, δίχως να βάζουμε ταμπέλες. Γνωρίζουμε και πιστεύουμε ότι η ζωή δεν μπορεί να χειραγωγηθεί, ότι η ελευθερία δεν μπορεί να σκλαβωθεί. Πιστεύουμε στην ελευθερία, στην ειρηνική στάση ζωής, στην αλληλεγγύη, στην ήπια χρήση και ορθή διαχείριση των φυσικών πόρων, σε ένα καλύτερο κόσμο για όλους». Το χρωστάμε σε εμάς και στις επόμενες γενιές, για ένα κόσμο πραγματικά βιώσιμο…προχωράμε μαζί!!!


3η τοπική γιορτή Κατερίνης, 17-20 Σεπτεμβρίου 2015
Για πληροφορίες:
6986163297 whats up
6972190976 wind
6972190976 wind