Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Ρωγμές


Οι μέρες περνούν και με κομμένη την ανάσα παρακολουθώ πως εξελίσσεται η κατάσταση στην Ιαπωνία και τη Λιβύη και μπερδεύομαι. Εντάξει για την Ιαπωνία είναι ορατή η καταστροφή. Πάει αυτό το μέτωπο. Οι λύσεις λιγοστές. «Παγκοσμιοποιημένη η απόγνωση μιας και όλοι μας πάνω και δίπλα σε πυρηνικούς αντιδραστήρες κοιμόμαστε»όπως η ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...Πολλά τα σχετικά κείμενα δεν υπάρχει λόγος να λέμε τα ίδια. Διαβάστε δύο απ’αυτά αν θέλετε.
Δύσκολη μέρα.
http://tsalapetinos.blogspot.com/2011/03/blog-post_16.html
Σοκ και πυρηνικό δέος
http://giorgossarris.blogspot.com/2011/03/blog-post_16.html
Και ακόμη ένα κείμενο με τίτλο που εύστοχα περιγράφει τη σημερινή συγκυρία.
Οι Αφύλακτοι Παιδότοποι των Μεγάλων
http://agisgios2.blogspot.com/2010/10/cern-70-cern-911.html
Είναι διαχρονική αξία η θυσία;
Απορροφημένοι οι περισσότεροι σε αυτό, ξεχνούμε ότι οι ημέρες περνούν και οι εξεγερμένοι στη Λιβύοι καθημερινά χάνουν έδαφος*. Ετοίμαζα σχετικό κείμενο, αλλά δεν βγαίνει. Και με ποιους είσαι; με ποιούς να είσαι; τι θα είναι επιτυχία; είναι λύση η επέμβαση; ποιοι είναι οι σύμμαχοι;*τι επιπτώσεις θα έχει για όλους μια εμπλοκή; γιατί απειλεί όλους τους Δυτικούς ο Καντάφι; με τι τους κρατά;κολλάω. Παντού εφιάλτες. Αλγερία, Πακιστάν, Μπαχρέιν, Ακτή Ελεφαντοστούν, Νιγηρία, Αφγανιστάν, Υεμένη, ο κόσμος φλέγεται. Με τα μάτια του νου περιπλανιέμαι σε εικόνες παλιές και νέες σε κείμενα και ταινίες και το κοινό που βρίσκω να έχουν είναι η βία.
Πότε της φύσης και πότε των ανθρώπων.
Προσπαθήσαμε, προσπαθήσαμε πολύ και μας βοήθησαν οι περιστάσεις -το πνεύμα των ημερών-να ενεργήσουμε σαν παντοδύναμοι διαχειριστές .
Να ζήσουμε την προσωπική μας επανάσταση ακροβατώντας στα όρια της λογικής. Έχουμε αποτύχει σε όλα,και αυτή η αποτυχία έχει καταστρέψει περισσότερα από όσα γνωρίζουμε.(4)
Η μόνη ήρεμη περίοδος για τη γενιά μου ήταν εκείνη με τις περισσότερες ψευδαισθήσεις οικονομικές, ανάπτυξης, και ερωτικές. Και αυτές αποτελούσαν διαλλείματα σε περιόδους με ταραχές και αγωνίες. Η προγονική μου οικογένεια γνώρισε τη βία με τους πιο άσχημους τρόπους. Και η δική μου οικογένεια δεν κατάφερε να ζήσει μακριά της. Η βία βρήκε διάφορους τρόπους να εισβάλλει. Και τώρα πώς να περιγράψουμε αυτές τις στιγμές ;Τα νοήματα των λέξεων άλλαξαν.Ρωγμές στο χρόνο,καλά είναι;
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
Κρύβομαι για να γλιτώσω,
απ' του Ηρώδη το μαχαίρι
Μισολειωμένος στη Χιροσίμα σου
Κάτι προγόνων ξύδι και χολή
σ' αυτήν την άδεια πόλη
Εδώ στη ρωγμή του χρόνου
Θάβομαι για να μεστώσω
μες του Διογένη το πιθάρι
Στον όγδοο μήνα της, είναι η ελπίδα μου
Σχεδόν το βρέφος γύρω περπατά
καθώς εσύ κουρνιάζεις
Εδώ στη γιορτή του πόνου
Ντύνομαι να μην κρυώνω
του Ουλιάνωφ το μειδίαμα
Σαντάλια του Χριστού, φορώ στα πόδια μου
Πραίτορες, βράχοι πάνω μου σωρό
μα 'γω θα αναστηθώ
Καλό ταξίδι Μανώλη
Ο νους  κολλάει μία  μπρος και μία πίσω. Έχει τελικά διαχρονική αξία η θυσία; για να ζήσουν κάποιοι, κάποιοι άλλοι πρέπει πάντα να θυσιάζονται; είναι νομοτέλεια; και πότε είναι καλύτερα;όταν γνωρίζεις ότι σ’ έταξαν γι’αυτό ή όταν σου έρχεται αναπάντεχα;
Η θυσία της Ιφιγένειας για να εξευμενιστεί η θεά Άρτεμη, είναι απάντηση στο παραπάνω ερώτημα; και όσο θα υποτασσόμαστε στις αδυναμίες των ψυχών μας αυτή η κατάσταση θα συνεχίζεται; δηλαδή  δεν θα τελειώσει ποτέ;
-Και πόσο αυτή η διαπίστωση δε δικαιώνει τις ανθρωποθυσίες, ανεξάρτητα από το το ιδεολογικό και το θρησκευτικό τους περιεχόμενο;(1)
Η λίστα των απολεσθέντων και των ερωτημάτων μακραίνει.
-Και η διαφθορά, η ανισότητα, η κακοποίηση και ο έλεγχος των άλλων τι θέση ακριβώς κατέχουν σε αυτό το σύστημα; τι εξυπηρετούν;
-Αν η θυσία τόσων ανθρώπων είναι γεγονός αναμφισβήτητο (2)η θυσία χιλιάδων άλλων στο όνομα του κέρδους κάποιων ιδιωτικών εταιρειών πως δικαιώνεται;(χημικών,φαρμακευτικών,βιοτεχνολογίας,πυρηνικών κ.λ.)
-Μπορεί να ήρθαμε με διαφορετικά πλοία αλλά τώρα είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα είχε πει ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ.
Άλλη μια ερώτηση.
Το αίμα που δώσαμε δεν έφτασε;
Μ.Ρασούλης και Ν.Παπάζογλου-Στη ρωγμή του χρόνου(198?)

http://www.youtube.com/watch?v=B9GIeee42no
(1)για τους Μάγια οι ανθρωποθυσίες προς τις Θεότητητες εξασφάλιζαν την ευημερία της υπόλοιπης κοινωνίας ενώ σε σύγχρονες και πιο ιδιοτελείς εκδοχές εξασφαλίζουν πλούτο, ευτυχία στην αγάπη, και κοινωνική αναγνώριση. Το «αίμα» ήταν απαραίτητο στοιχείο στις θρησκευτικές τελετές τους. Οι ιερείς  στη χερσόνησο του Yucatan θυσίαζαν τα παιδιά ρίχνοντάς τα σε τρύπες ιερών σπηλιών, ζητώντας από τους Θεούς βροχή και εύφορα εδάφη. Με αυτό τον τρόπο, πίστευαν ότι κατάφερναν να αποκτήσουν προσωρινά, τις ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις των προγόνων τους.
(1) η Αγία Γραφή λέει « Και σχεδόν με αίμα καθαρίζονται όλα σύμφωνα με τον νόμο, και χωρίς χύση αίματος δεν γίνεται άφεση» Εβραίους 9:22. Στην Παλιά Διαθήκη βέβαια θυσιάζανε ζώα αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό, γιατί όπως λέει η Γραφή αυτές οι θυσίες αν και επαναλαμβανότανε κάθε χρόνο, δεν είχαν την δύναμη να αλλάξουν την καρδιά του αμαρτωλού ανθρώπου.
(2)Αυτή η διαδικασία της κυκλικής ανανέωσης της ζωής είναι παρούσα στις περισσότερες θρησκείες. Την αντικατάσταση της αιματηρής θυσίας και της εξιλέωσης με άλλο τρόπο τη συναντάμε στον Χριστιανισμό και τον Ορφισμό παλιότερα. Αποτελεί την καρδιά του νοήματος του Ευαγγελίου:
«Ο Χριστός πέθανε για τις αμαρτίες μας» (Α' Κορινθίους 15:4).
(3)«Νομίζουμε ότι είμαστε διαφορετικοί», λέει ο Τζάρετ Ντάιαμοντ, Αμερικανός εξελικτικός βιολόγος. «Στην πραγματικότητα... όλες αυτές οι πανίσχυρες κοινωνίες του παρελθόντος, ακριβώς τη στιγμή που κατέρρεαν, νόμιζαν κι αυτές ότι ήταν μοναδικές. Οι Μάγια, όπως κι εμείς, βρίσκονταν στο απόγειο της δύναμής τους όταν το... «πλεκτό άρχισε να ξηλώνεται», συμπληρώνει. Το περιβάλλον και οι πηγές του φυσικού πλούτου έφτασαν σε οριακά σημεία λόγω της αύξησης του πληθυσμού. Οι πολιτικές ελίτ απέτυχαν να λύσουν τα κλιμακούμενα οικονομικά προβλήματα, και το σύστημα κατέρρευσε. Δεν συνέβη κάποιο εξωτερικό φαινόμενο, σεισμός, λοιμός ή καταποντισμός. Αυτό που έγινε στην περίπτωση των Μάγια ήταν μια αργή περιβαλλοντική κρίση, την οποία οι ηγέτες της απέτυχαν να εντοπίσουν και να επιλύσουν, μέχρι που πια ήταν πολύ αργά.
Και ποιο είναι το μάθημα για μας
Σύμφωνα με τη θέση του Ντάιαμοντ, το ακόλουθο: Οι αρχαίοι Μάγια κατασκεύασαν μια ευφυή και εξελιγμένη κοινωνία, αλλά τους «ξέκανε» η ίδια τους η επιτυχία.
«Όταν τα μεγέθη του πληθυσμού, του πλούτου, της κατανάλωσης πηγών ενέργειας και της σπατάλης της παραγωγής κορυφώνονται, τότε έχουμε μια παράλληλη κορύφωση στις περιβαλλοντικές συνέπειες που προκύπτουν από αυτή την κορύφωση, πράγμα που μας κάνει σήμερα να κατανοούμε γιατί οι κοινωνίες αρχίζουν να παρακμάζουν μόλις φτάσουν στο υψηλότερο σημείο της ακμής τους.
«Όταν οι άνθρωποι είναι απελπισμένοι και πεινασμένοι, κατηγορούν τις κυβερνήσεις τους, που τις θεωρούν υπεύθυνες για το ότι απέτυχαν να λύσουν τα πρόβληματά τους».
(3)Ο Jared Diamond έχει αναπτύξει την άποψή του αυτή στο βιβλίο του Collapse: How Societies Choose to Fail or Succeed. Αποσπάσματα από το Άρδην . http://www.ardin.gr/node/811
(4)WIKILEAKS
Η ∆ιεθνής Υπηρεσία Ατοµικής Ενέργειας είχε προειδοποιήσει το 2008 την Ιαπωνία ότι τα πυρηνικά της εργοστάσια δεν θα ήταν σε θέση να αντέξουν ισχυρούς σεισµούς και ότι οι κανονισµοί ασφαλείας τους είναι ξεπερασµένοι, σύµφωνα µε αµερικανικά διπλωµατικά τηλεγραφήµατα που περιήλθαν στην κατοχή της ιστοσελίδας Wikileaks.
*Ο πρόεδρος της Νικαράγουας,της Βενεζουέλας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τσεχίας,και άλλες μεγάλες χώρες.
Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011, 15:53
*Κατάπαυση του πυρός αποφάσισε ο Καντάφι
Τελευταία ενημέρωση. Παρασκευή 18/3/2011. 15:04
Άμεση κατάπαυση πυρός αποφάσισε η Λιβύη, με τον υπουργό Εξωτερικών να δηλώνει ότι η χώρα του θα σεβαστεί το ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, σύμφωνα με όσα μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Πηγή:http://www.capital.gr/
(1)http://sxr.pblogs.gr/o-ihsoys-hristos-ston-khpo-ths-gesthhmanh.html
Εικόνες
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12726297
(4)Μπρεζίνσκι: Οδεύουμε προς Παγκόσμια Επανάσταση ή Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στους New York Times.
Γράψτε ένα σχόλιο.

3 σχόλια:

  1. Moυ έφαγες όλο το Κυριακάτικο μεσημέρι αλλά το απόλαυσα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να πω συγγνώμη habilis για την κατήφεια ,αλλά έχω πολλές ημέρες τώρα που όλο ετοιμάζω αναρτήσεις,που μοιάζουν ακατάλληλες ή "λίγες "για τις περιστάσεις.Ήταν τόσο βαρύ και χρονοβόρο τελικά το κείμενο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οχι ρε χαζό.
    Δεν έχει να κάνει με το κείμενο.
    Με το αποτυχημένο χιούμορ μου έχει να κάνει για ένα post μου άρεσε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι σκέψεις σας είναι ευπρόσδεκτες.Γράψτε ένα σχόλιο.